فریدون یاوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی با تلاش شبانه روزی و گشت و کنترل های مستمر در مناطق حوزه استحفاظی موفق به توقیف 2 شکارچی غیرمجاز در مناطق میرآباد و دره شهیدان شدند.
وی افزود: از این شکارچیان متخلف یک قطعه کبک وحشی، 2 قطعه سهره طلایی، یک قفس چوبی، یک رشته دام زنده گیری پرندگان، تور و تله صیادی کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه افزود: در این خصوص پرونده تخلف زیست محیطی برای متخلفان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
یاوری گفت: پرندگان صید شده پس از خاتمه رسیدگی قضایی پرونده ها در زیستگاه های مناسب رهاسازی و به دامن طبیعت باز گردانده می شوند.
وی از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد که برای حمایت و حفاظت از محیط زیست به محض مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به این سازمان اطلاع دهند.
161 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرنظارت محیط زیست قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.