به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل اله رنجبر روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح هجرت 3 که در سپاه ناحیه شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: در طرح هجرت 3 دانش آموزان از سن نوجوانی با کار کردن و حرفه ها آشنا می شوند.
طرح هجرت سه در 17 اردیبهشت سال 1370 به فرمان مقام معظم رهبری در راستای ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش به منظور پرکردن اوقات فراغت آنها در تابستان آغاز شد.
رنجبر، طرح هجرت 3 را فرصتی برای مصونیت بخشیدن دانش آموزان از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به طرح های جهادی مانند هجرت 3 دارد که همه ساله با وجود مشکلات فراوان، اعتباراتی به آن برای کمک به توسعه و محرومیت زدایی از مناطق محروم اختصاص می دهد.
او، داشتن نگاه تخصصی و فنی به کلاس های آموزشی و کشف استعدادها از این اردوها را عامل موفقیت در طرح هجرت 3 عنوان کرد که دانش آموزان را به تخصص گرایی تشویق می کند در آینده اشتغال آفرین باشند.

** ثبت نام سه هزار و 260 دانش آموز کرمانشاهی در طرح هجرت 3
فرمانده بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: در سطح استان سه هزار و 260 دانش آموز در سال جاری در طرح هجرت سه ثبت نام کرده اند.
سرهنگ حسین قبادی بصیری، اعتبار طرح هجرت 3 در استان را پنج میلیارد ریال اعلام کرد که 2 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سپاه و سه میلیارد ریال نیز دولت تامین اعتبار می کند.
وی اردوهای طرح هجرت سه را 10 روزه و مخصوص دانش آموزان دانست که علاوه برغنی سازی اوقات فراغت، آنان را با آسیب های اجتماعی، کمک های امداد و نجات، حلقه های معرفتی و بصیرت در ایام تابستان آشنا می کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 325 هزار دانش آموز دارد
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.