به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای طرح هجرت 3 از سال 70 براساس فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشورمان کلید خورد و اکنون 27 سال است که شاهد اجرای این طرح به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه پاسداران و آموزش و پرورش در ایام تابستان هر سال هستیم.
بهره گیری از توان ، نیرو و نشاط جوانان و نوجوانان برای سازندگی کشور، تقویت مبانی اعتقادی ، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و مشارکت آن ها در فعالیت های عمرانی و فضاهای آموزش و پرورش به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، از اهداف اجرای طرح هجرت 3 است.
شناسایی ، هدایت و بکارگیری قابلیت ها ، توانمندی ها ، افزایش دلبستگی به فضاهای آموزشی ، ارتقای توان ، تخصص و تجربه دانش آموزان و آشناسازی آنان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی از دیگر اهداف اجرای طرح هجرت 3 است.
در کنار فعالیت های عمرانی ، برنامه های فرهنگی و تربیتی ، تقویت روحیه دوستی و اخوت ، خودباوری ، کار جهادی ، مهارت گرایی و تجربه آموزی برای دانش آموزان و جوانان در طرح هجرت 3 برنامه ریزی و اجرا می شود.
با توجه به وقوع زلزله 7 و سه دهم ریشتری آبان پارسال در مناطق غرب کرمانشاه و اجرای بازسازی در مناطق مختلف روستایی، به کارگیری جوانان تحت عنوان گروه های جهادی و در قالب طرح هجرت 3 می تواند روند بازسازی را شتاب بخشد.

** به کارگیری یک هزار نفر روز از دانش آموزان در طرح هجرت 3 در قصرشیرین
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین روز یکشنبه در آئین افتتاح طرح هجرت 3 که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی در محل کانون امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: امسال 400 تن از دانش آموزان این قصرشیرین در اجرای طرح هجرت 3 مشارکت دارند.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی افزود: این دانش آموزان به مدت چهار دوره 10 روزه در قالب برنامه های مختلف ، فعالیت های جهادی در زمینه های بهسازی ، زیباسازی مدارس ، کلاس های فرهنگی و عقیدتی ، ورزشی و کارهای فنی و کمک رسانی به مناطق محروم را انجام می دهند.
وی گفت: پارسال 160 میلیون ریال برای بهسازی و زیباسازی 12 مدرسه شهرستان قصرشیرین در قالب طرح هجرت 3 هزینه شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین، هدف از اجرای برنامه های طرح هجرت 3 را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کنار یادگیری مکارم اخلاقی ذکرد کرد و گفت: این دوره از برنامه ها با همکاری آموزش وپرورش و ورزش و جوانان به همراه سایر ادارات انجام می شود که دانش آموزان در چهار دوره 10 روزه فعالیت می کنند.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، در مقاطع مختلف تحصیلی سه هزار و 600 دانش آموز دارد که در 48 باب مدرسه مشغول تحصیلند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.