به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی فرمانداران این است که شهرداری ها به گونه ای مدیریت شوند که بتوانند از عهده امور جاری خویش برآیند.
وی افزود: شهرداری های استان کرمانشاه کاملا متکی به منابع مردمی هستند که این منابع باید صرف رفاه مردم شود.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از منابع مهم شهرداری ها درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده میان شهر و روستا باید متناسب با جمعیت توزیع شود.
سالاری ادامه داد: برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ها و حفظ کیفیت خدمات و امکانات و فضای سبز موجود در شهرها باید به دنبال تزریق منابع مالی از طریق منابعی مانند مالیات بر ارزش افزوده باشیم.
وی افزود: در صورتی که بودجه حاصل از درآمد مالیات بر ارزش افزوده را به شهرداری ها اختصاص ندهیم چرخ آنها نمی چرخد و حتی برای پرداخت حقوق نیز با مشکل جدی روبرو خواهند شد.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 75 درصد جمعیت استان را شهرنشینان تشکیل می دهند، گفت: با توجه به جمعیت شهرنشینان نسبت به روستاییان باید این‌ بخش سهم بیشتری نسبت به روستاها داشته باشد.
سالاری عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم و صرفا با تخصیص اعتبارات عمرانی نمی توان از این مهاجرت جلوگیری کرد.
در این جلسه مصوب شد که درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده 70 درصد به عمران شهرها و 30 درصد به عمران روستاها اختصاص پیدا کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8055
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.