وحید محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اولین بار پرداخت تسهیلات با سود پایین در بخش کشاورزی ابلاغ شده که یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال پایدار می باشد.
وی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که برای اخذ این تسهیلات لازم است طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی اجرا شود.
وی، هدف از توسعه اشتغال در روستاها را ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها بیان کرد.
محمدپور با اشاره به اینکه تسهیلات در چند مرحله به استان ابلاغ شده است، تصریح کرد: در مرحله اول 790 میلیارد ریال سهم استان بوده که تاکنون 640 میلیارد ریال جذب کردیم و مابقی تسهیلات نیز در حال جذب می باشد.
وی گفت: در ایجاد اشتغال پایدار روستاها 45 درصد سهمیه کل ابلاغیه در این مسیر سهم بخش کشاورزی است.
وی افزود: برای اخذ تسهیلات متقاضیان لازم است در دبیرخانه اداره کار پرونده تشکیل دهند سپس در سامانه کارا مشخصات خود را ثبت نمایند.
وی اضافه کرد: درخواست متقاضیان در جلسه فنی شهرستان بررسی و بعد از تایید مدیرکل سرمایه گذاری استانداری طرح ها مصوب و به بانک معرفی می شود.
وی بانک های عامل پرداخت این تسهیلات را شامل بانک کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد.
وی بیان کرد: طرح هایی که در قالب رسته های ابلاغی که از طرف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شده شامل دام سبک و سنگین صنعتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های گلخانه ای است.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با تلاش شبانه روزی همکاران توانسته در جذب این تسهیلات به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و این ظرفیت بزرگ به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار می تواند نقش موثری در ایجاد شغل و رونق اقتصادی استان داشته باشد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.