سید رسول حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این واحدها، 2 هزار و 200 واحد احداثی تجاری و مسکونی و 340 واحد دیگر نیز مربوط به مقاوم سازی است.
وی اظهارداشت: ستاد معین بازسازی مازندران ، نقاط زلزله زده پاونار ، زعفران ، شهرک جهاد ، محله روبروی حرم احمد ابن اسحاق (ره) ، محله فولادی و مسکن مهر شهید شیرودی در شهرستان سرپل ذهاب را زیرپوشش دارد.
وی با اشاره به انجام عملیات آواربرداری در نقاط آسیب دیده سرپل ذهاب بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 150 واحد مسکونی و تجاری این شهرستان آواربرداری شده و 150 واحد در شهرک الحاقی پاونار که خارج از بافت شهری نیز است، عملیات آوراربرداری آن در حال انجام است.
رئیس ستاد معین بازسازی مازندران گفت: از مجموع واحدهای مسکونی و تجارتی خسارت دیده زیرپوشش این استان، یکهزار و 250 واحد برای دریافت تسهیلات مورد نیاز با بانک های عامل قرارداد منعقد کردند و پی کنی یکهزار و 400 واحد نیز آغاز شده است.
حسنی اضافه کرد که هم اکنون 600 واحد مسکونی در مرحله آرماتوربندی ، 550 واحد در مرحله فونداسیون و 200 واحد نیز در مرحله اجرای اسکلت است و 2 واحد مسکونی شهری نیز به مرحله افتتاح رسیده است.
وی بر لزوم مشارکت بیش از پیش مردم و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی برای شتاب بخشیدن به ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: بیشتر مشکلات موجود در روند پیشرفت فیزیکی بازسازی نقاط زلزله زده ، کندی در ارائه خدمات بانکی و همکاری نکردن شهرداری و نظام مهندسی با مردم در احداث طبقه مازاد است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.