رضا منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون اقدام های لازم برای راه اندازی این بخش انجام شد و در صورت جانمایی آن، با راه اندازی این مرکز تمامی بیماران شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله قصرشیرین ، سرپل ذهاب ، کرند غرب و گیلانغرب پذیرش می شوند.
وی اظهارداشت: هم اکنون بخش های اورژانس ، بستری ، زایشگاه ، آزمایشگاه ، رادیولوژی و کلینیک بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین فعال است و تمامی آزمایش های لازم در آزمایشگاه این مرکز درمانی انجام می شود.
وی با بیان اینکه تجهیزات بخش رادیولوژی بیمارستان نیز دیجیتال شده است، بیان کرد: در کلینیک بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین نیز پزشکان متخصص جراحی ، داخلی و زنان بیماران را پذیرش می کنند و علاوه بر حضور پزشک متخصص به دنبال جذب پزشکان متخصص دیگر رشته ها در مهر امسال هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تنها بیمارستان این شهر در زلزله 7 و سه دهم ریشتری آبان پارسال دچار خسارت شد که هم اکنون بخش هتلینگ بیمارستان با 970 میلیون ریال در حال تعمیر است و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و سه بخش دیگر نیز به مناقصه رفت و به زودی عملیات اجرایی برای تعمیر این بخش ها نیز آغاز می شود.
منصوری ، یا بیان اینکه روزانه 150 تا 200 بیمار سرپایی به طور میانگین به بخش اورژانس بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین مراجعه می کنند، افزود: هم اکنون 2 اتاق عمل این مرکز درمانی فعال است و در صورت ایجاد زیرساخت ها ، ارتقای بخش ها و جذب پزشک متخصص مورد نیاز، بی شک رضایتمندی بیشتر مراجعه کنندگان را به همراه دارد.
بیمارستان 96 تختخوابی حضرت ابوالفضل قصرشیرین سال 76 ساخته شد و دارای بخش های اطفال ، اتاق عمل، جراحی عمومی ، آزمایشگاه ، بخش زنان و زایمان ، سونوگرافی ، رادیوگرافی ، اورژانس ، داروخانه ، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.