مراد محمودیان فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سطح زیرکشت محصولات جالیزی 80 هکتار شامل خربزه مشهدی، ملون و جانا و 50 هکتار هندوانه است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 25 تن در هر هکتار، در مجموع 2 هزار تن محصول خربزه ، ملون و جانا از مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی بیان کرد: هم اکنون هر کیوگرم از محصولات جالیزی یاد شده با میانگین قیمت 25 تا 30 هزار ریال در بازار داخل به فروش می رسد و بخشی از آن نیز به مقصد مرکز استان و یا خارج از کشور صادر می شود.
وی همچنین میانگین عملکرد محصول هندوانه را بیش از 30 تن در هر هکتار بیان کرد و افزود: پیش بینی می شود در مجموع بیش از 2 هزار تن از این محصول از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: در کاشت این محصولات از روش آبیاری قطره چکانی و سامانه های نوین آبیاری استفاده شد که بهره ‌وری 75 درصدی را در عملکرد آب در پی دارد.
محمودیان فر ، بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در کاشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: این شیوه آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، در افزایش تولید محصولات کشاورزی و فرسایش خاک نیز نقش بسیار موثری دارد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.