به گزارش ایرنا، محمدناصر معصومی زاده روز پنجشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، همچنین اطلاع رسانی معرفی ظرفیت های کتابخانه های سطح شهرستان و ترویج مطالعه را ضروری دانست.
او با تاکید بر اینکه شهرداری باید از ظرفیت های خود در زمینه ترویج مطالعه کمک کند، گفت: کتابخانه های عمومی نیز لازم است با توجه به سلایق، نظرات و پیشنهادهای مراجعین خدمات و منابع خود را بروزرسانی کنند.
وی در این جلسه تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده فرماندار و ادارات کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه، تبلیغات و ارشاد اسلامی و کمیسیون بانوان در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری همایش کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی و سایر مناسبت ها با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد.
مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه نیز در این جلسه کار فرهنگی را پیچیده و زمان بر دانست و خواستار حمایت مسئولان از جمله فرمانداران شد.
معصومه حسنی خونسار، بر اختصاص بودجه برای انجام برنامه های فرهنگی در شهرستان ها تاکید کرد و از فرمانداران خواست در این زمینه نگاه ویژه ای به حوزه فرهنگ داشته باشند.
او گفت: کتابخانه های عمومی برنامه های خوبی را در سال قبل با هدف جذب مخاطبان بیشتر به سمت کتابخانه های عمومی برگزار کرد که مهمترین آن طرح کتابخانه گردی در 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود.
مسئول کتابخانه های عمومی سنقر و کلیایی هم دراین جلسه گفت: اکنون 9 باب کتابخانه با هفت هزار و 700 عضو در شهر و روستاهای استان فعال است و 81 هزار جلد کتاب نیز در این کتابخانه ها وجود دارد.
سنقر و کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.