به گزارش ایرنا؛ امیر شاه آبادی روز سه شنبه در این ارتباط با اشاره به کدورت آب شهر هرسین در سال های گذشته به ویژه بهار سال 95 براثر بارندگی و طغیان سراب تامین آب شرب این شهر، افزود: امسال با احداث تصفیه خانه اضطراری آب میزان کدورت به حد استاندارد رسیده است.
او اظهار داشت که این تصفیه خانه توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید و کمک بزرگی به کاهش کدورت آب در حد استاندارد کرد.
او گفت: باتوجه به بارندگی های شدید و کم سابقه در بهار سال جاری که شاهد حدود 509 میلیمتر بارش در سطح شهرستان بودیم، سراب هرسین که تنها تأمین کننده آب شرب این شهر است، طغیان کرد و کدورت چشمه مانند سال های گذشته افزایش یافت.
او افزود: با وجود طولانی شدن زمان بارندگی ها و به تبع آن بروز شرایط کدورت آب، خوشبختانه عملکرد سیستم تصفیه خانه اضطراری در تصفیه و شفاف سازی آب شرب شهر بسیار مطلوب بود.
فرماندار هرسین تأکید کرد: خوشبختانه به غیر از مقداری افت فشار ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین در روزهای اولیه و در نقاط مختلف شهر مشکلی در تأمین آب شرب شهروندان نداشتیم.
شاه آبادی تصریح کرد: براساس نتایج پایش های کیفی روزانه آب از نقاط مختلف شبکه توزیع در سطح شهر و آزمایش های انجام شده توسط مرکز بهداشت شهرستان، کیفیت آب هرسین مطلوب و فاقد هرگونه مشکل بوده و میزان کدورت آب در حد استاندارد است.
عملیات احداث تصفیه خانه اضطراری آب شهر هرسین در نیمه دوم شهریور ماه سال 96 آغاز شد و در پایان سال به بهره برداری رسید.
این تصفیه خانه قادر است تا یک هزار NTU آب را تصفیه و شفاف نماید و مقدار 200 لیتر بر ثانیه آب را تصفیه سازد که قابلیت تا 300 لیتر بر ثانیه نیز در آن پیش بینی شده است.
در شهر هرسین با جمعیتی بیش از 44 هزار نفر، بیش از 12 هزار مشترک زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.