به گزارش ایرنا؛ جهانبخش حیدری روز چهارشنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دالاهو با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: یک جامعه آگاه از وجود انسان های آگاه تشکیل می شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند موجب می شود آن جامعه پویا باشد.
وی در ادامه گفت: اگر می خواهیم به توسعه، پیشرفت و سعادت در جامعه برسیم باید به فکر افزایش آگاهی در جامعه باشیم.
وی کتاب و کتابخوانی را مهم ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه دانست و گفت: توجه به کتابخانه های عمومی و کتابخوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد.
وی یادآوری کرد که با وجود فضای مجازی و فناوری های جدید نیاز است مسئولان و متولیان امر بیش از پیش تلاش کنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب همچنان در جامعه حفظ شود.
او گفت: افزایش میزان مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه باعث ارتقای سطح آگاهی مردم می شود.
سرپرست فرمانداری دالاهو از توجه ویژه این فرمانداری به کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: فرهنگ سازی برای مطالعه و دستیابی به دانش باید مورد نظر مسئولان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ باشد و این امر جز با همراهی و همکاری ارگان ها و ادارات میسر نخواهد شد.
حیدری افزود: فرمانداری دالاهو هم تلاش می کند بیش از پیش به این امر توجه داشته باشد و حامی کتابخانه های عمومی باشد.

** کتابخانه های عمومی نیازمند حمایت بیشتر
مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه نیز در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی همراه با آگاهی بوده است، گفت: ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه در جامعه کاری پیچیده و زمانبر است و لازم است همه از آن حمایت کنند.
معصومه حسنی خونسار، با تاکید بر حمایت فرمانداران از این نهاد افزود: با حمایت مسئولان می توانیم با برنامه ریزی درست و هدفمند به اهداف خود دست یابیم.
او از فرماندار دالاهو خواست در بحث تخصیص اعتبار سال 97 این بخش مهم و مظلوم فرهنگی را در نظر داشته باشد.
وی در ادامه همچنین گفت: وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان دالاهو از نظر فضا، عضو و منابع در جایگاه خوبی در استان قرار دارد که نشان از دارا بودن مردمی کتاب خوان و فرهنگ دوست است.
حسنی خونسار افزود: در کتابخانه های عمومی خدمات و برنامه های متنوع و ویژه ای با هدف جذب مخاطبین بیشتر به سمت کتابخانه های عمومی توسط کتابداران برگزار می شود.
در ادامه این جلسه رئیس کتابخانه های عمومی دالاهو هم گفت: تعداد چهار باب کتابخانه با سه هزار و 37 عضو در شهر و روستاهای این شهرستان فعال است.
مهدی پور افزود: بیش از 43 هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد و 14 جلسه انجمن نیز در سطح شهرستان در سال 96 برگزار شده است.
وی در ادامه گفت: در شهرستان دالاهو به ازای هر 100 نفر 8.44 نفر عضو کتابخانه و 3.36 متر مربع فضا و 1.47 منبع در کتابخانه های عمومی وجود دارد.
شهرستان دالاهو با 36 هزار تن جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.