علی شمشیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از زیرنظر گرفتن سرشاخه های تولید مواد مخدر صنعتی این کارگاه را منهدم و سه نفر سرشاخه اصلی این باند را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه از این باند ادوات تولید مواد مخدر صنعتی و مقادیری مواد پیش ساز کشف شده است، گفت: اعضای این باند با ظرافت بسیار قصد داشتند کار خود را از دید عموم پنهان کنند و بسیار حرفه ای عمل می کردند، اما سربازان گمنام امام زمان با رصدهای دقیق آنها را دستگیر کردند و اجازه فعالیت بیشتر به این سوداگران مرگ را ندادند.
وی با بیان از ابتدای سال جاری تاکنون سه کارگاه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمانشاه کشف و ضبط شده است، گفت: بیش از 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 97 در استان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صد درصدی دارد.
شمشیری با بیان اینکه طرح های شناسایی و دستگیری سرشاخه های تهیه و توزیع مواد مخدر با جدیت در استان کرمانشاه دنبال می شود، گفت: هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسات شورای تامین و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید دارد و امکانات و ابزارهای لازم در این زمینه را فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه استانی ناامن برای سوداگران مرگ است، گفت: در حال تهیه بانک اطلاعاتی برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر هستیم تا فعالیت های این افراد را با دقت تحت نظر بگیریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با بیان اینکه امکان اجرای حکم اعدام برای برخی از توزیع کنندگان مواد مخدر وجود دارد، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی این امکان وجود دارد که در صورت تکرار جرم توسط توزیع کنندگان مواد مخدر، مجموع مواد کشف شده در سابقه آن ها برای اجرای حکم محاسبه می شود.
شمشیری با بیان اینکه کرمانشاه در سال 96 رتبه نخست کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر را کسب کرد و گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار و 750 کیلوگرم مواد مخدر در استان توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امنیتی کشف و ضبط شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اعلام اینکه در این سال 10 کارگاه تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی کشف و متلاشی شد، عنوان کرد: در این مدت بیش از 6 هزار و 200 لیتر مواد پیش ساز مایع و 113 کیلوگرم مواد پیش ساز جامد کشف و ضبط شد.
شمشیری، مهم ترین سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سال 97 را تمرکز حداکثری بر پیشگیری از اعتیاد به جای مقابله عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال یک مجتمع ویژه قضایی برای آموزش و ترویج پیشگیری از اعتیاد با کمک دادگستری استان کرمانشاه احداث خواهد شد.
وی، رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر را آگاه سازی و آموزش افراد به کمک آموزش و پرورش، بهزیستی و علوم پزشکی، شهرداری ها و شورای های اسلامی روستاها دانست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اشاره به رتبه برتر شاخصه های مبارزه با موادمخدر کرمانشاه در کشور گفت: متاسفانه برخی با سیاه نمایی چهره استان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر می پردازند در حالی که نرخ رشد اعتیاد در کرمانشاه کمتر از متوسط کشوری است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.