'لارس نوردرم' ( Lars nordrum ) سفیر نروژ در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از این سفر را ارزیابی کمک های صورت گرفته به مردم زلزله زده این شهرستان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در این سفر به همراه 'هلنا سونگلند'( Helena sangeland ) سفیر سوئد در تهران از روستاهای 'برخ و باران و ناوه فره' سرپل ذهاب بازدید کرده و نیازهای آنها را برای برنامه های انسان دوستانه بعدی مورد بررسی قرار داده است.
کشورهای سوئد و نروژ در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال در غرب کرمانشاه اقدام های مختلفی همچون اهدای چادر و کانکس برای اسکان موقت مردم ، اهدای کانکس به مدارس روستایی ، توزیع بسته های کمک آموزشی و لوازم التحریر بین دانش آموزان روستایی و کمک های نقدی به مردم زلزله زده سرپل ذهاب انجام دادند.
سفرای کشورهای نروژ و سوئد در سفر به شهرستان سرپل ذهاب ، کمک های انسان دوستانه صورت گرفته از سوی این کشورها به مردم زلزله زده شهرستان را مورد ارزیابی قرار دادند.
علی اکبر اکبری مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه ، رئیس سازمان پناهندگان نروژ ، مسئول هماهنگ کننده کمک های این 2 کشور با سازمانهای مردم نهاد و تعدادی از
دبیران سفارتخانه های سوئد و نروژ در این سفر سفرای سوئد و نروژ را همراهی می کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.