به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از واردکنندگان کالا با دریافت ارز دولتی چهار هزار و 200 تومان کالا را وارد می کنند ولی به قیمت ارز آزاد 6 هزار و 200 تومانی به بازار عرضه می کنند.
وی در ادامه این عمل واردکنندگان را سوء استفاده از وضعیت اقتصادی کشور، رانت بزرگ و ظلم بزرگی به مردم عنوان کرد.
رحیمی در ادامه به منظور از بین بردن این سوء استفاده بزرگ از سازمان نظارت و بازرسی، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان خواست، از زمان ثبت درخواست کالای وارداتی تا زمان رسیدن آن به دست مصرف کنندگان قیمت ها را باید با دقت و حساسیت فراوان دنبال کنند.
او در پایان با بیان اینکه تنظیم نظم بازار کار جهادی است و نیاز به نظارت دائمی و مستمر دارد، خواستار تشکیل جلسه هفتگی نظارت بر قیمت ها کالاها شد.
در این جلسه همچنین افزایش قیمت سویا و روند اجرای طرح ضیافت استان که به توزیع کالاهای اساسی خوراکی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت.
در طرح ضیافت، سهمیه استان کرمانشاه 740 تن انواع برنج، 493 تن قند و شکر، 493 تن روغن، 400 گوشت مرغ منجمد، 40 تن گوشت قرمز منجمد، 30 تن تخم مرغ و دیگر اقلام است که باید تا پایان رمضان توزیع شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، دارای 14 شهرستان، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.