'هلنا سونگلند'( Helena sangeland ) روز دوشنبه پس از دیدار با استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه وارد این استان شدیم تا از نزدیک در جریان وضعیت زلزله زدگان قرار گیریم.
وی اظهار داشت: سوئد 2 هفته پس از وقوع زلزله کمک های نقدی خود را برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال کرد.
سفیر سوئد در تهران با اشاره به استقبال استاندار کرمانشاه از کمک های این کشور در زمینه بیمارستان سازی و کمک های درمانی تاکید کرد: سوئد تجهیزات و امکانات خوبی در زمینه بهداشتی و دارویی دارد که اگر نیاز باشد در این زمینه به زلزله زدگان کمک خواهیم کرد.
'لارس نوردرم' ( Lars nordrum ) سفیر نروژ در تهران نیز پس از دیدار با استاندار کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نیازهای زلزله زدگان را بررسی و به مقامات کشورمان منتقل خواهیم کرد تا در صورت نیاز کمک های خود به مردم زلزله زده کرمانشاه را ارائه دهیم.
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در دیدار با این سفرا گفت: در صورتی که سوئد و نوروژ در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده قصد کمک داشته باشند از آن ها استقبال خواهیم کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.