به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر صیاد غلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد تخم مرغ و تخم بلدرچین از چند فروشنده جمع آوری و معدوم شد.
به گفته او، تخم مرغ و تخم بلدرچین باید حتما در یخچال با دمای چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضاء باشد.
وی اظهار داشت: تخم مرغ و تخم بلدرچین باید به صورت بسته بندی و یا هویت دار عرضه شود و بر روی بسته ها حتما تاریخ تولید نام شرکت تولید کننده درج شده باشد.
غلامی افزود: شرکت تولید کننده و یا بسته بندی کننده تخم مرغ باید مجوزهای لازم را قبلا از دامپزشکی اخذ کرده باشد در غیراین صورت دامپزشکی با موارد ناشناخته و فاقد منبع تولید برخورد می کند.
وی از مردم خواست در هنگام خریداری تخم مرغ و یا تخم بلدرچین به نام شرکت تولید کننده، آرم دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضاء حتما توجه کنند و این محصولات باید در یخچال صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود.
او تاکید کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با دامپزشکی در میان بگذارند.
در استان کرمانشاه 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11 هزار تن تخم مرغ در واحدها تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.