به گزارش ایرنا؛ فرهاد تجری روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای توسعه کشور و رسیدن به خودکفایی است.
وی اظهار داشت: این آموزش ها به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری دارد.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی و گرایش افراد به آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: امروز مشکل ما رفع نیازهای اشتغال در جامعه از طریق تربیت نیروهای ماهر، کارآمد، فنی و مهارتی است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه کاربردی و تخصصی بودن، یکی از مزایای برجسته آموزش های فنی و حرفه ای است، اظهار داشت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های به روز و استاندارد می توانند حلقه مفقوده آموزش های تئوری دانشگاه ها باشند.
وی اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد و متخصص مهم ترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید به نحو احسن از این امکانات و نیرو استفاده کرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش، افزود: موضوع آموزش بحثی است که در همه حوزه ها و بخش ها باید به آن توجه ویژه ای شود.
تجری از بیکاری به عنوان مهمترین مشکل استان کرمانشاه نام برد و با اشاره به آمار بالای بیکاری جوانان این استان، به ویژه افراد تحصیل کرده، گفت:‏‏ مسئولان باید توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای داشته باشند .
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمند سازی و مهارت آموزی به جوانان گام نخست برای ورود به بازار کار و رفع مشکل بیکاری و اشتغال است، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تاکید بر ایجاد رشته های مورد نیاز شهرستان ها درحوزه های مختلف، افزود: سازمان فنی و حرفه ای با افزایش و ارتقای آموزش ها و تربیت نیروهای ماهر نیاز جامعه را برآورده کرده و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.
تجری تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز منطقه، اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای را بسیار افزایش می دهد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: نوگرایی و ایجاد رشته های جدی ، استفاده از تجهیزات به روز و آموزش تخصص مربیان فنی و حرفه ای از مهمترین نیازهای این سازمان برای تربیت نیروی ماهر و توانمند است.
یاور محمدی افزود: اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن در پاییز سال گذشته 22 درصد اعلام شده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.