مهدی رشیدپو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از این اقدام را رفع مشکل گرفتگی فاضلاب و جلوگیری از برگشت فاضلاب به داخل منازل عنوان کرد.
او گفت: باتوجه به اینکه بافت قدیمی و فرسوده شهر از بافت های ریزدانه با معابر کم عرض تشکیل شده و دارای خطوط قدیمی و شبکه فاضلاب سنتی است در برخی از نقاط انسداد کامل خطوط قدیمی فاضلاب به دلیل ریزش پشته و برگشت فاضلاب به داخل بیشتر منازل را داریم.
وی اظهار داشت: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعاب برای این نقاط در اولویت برنامه های اصلاح و بازسازی و یا اجرای شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه قرار دارد.
وی اضافه کرد: کوچه شهید صنیعی در محله فیض آباد، خیابان سیروس(بن بست شهید ابوالحسن یوسفی) از جمله نقاطی است که بیشترین گزارش گرفتگی و بازگشت فاضلاب را اعلام کرده اند.
وی افزود: در برخی از این نقاط مشکل به گونه ای بوده که اکیپ حوادث منطقه در اسفندماه سال 96 نسبت به رفع آن اقدام به حفاری نموده که به دلیل شرایط بسیار سخت اجرا و طول زیاد گرفتگی فاضلاب موفق به رفع حادثه نشده بودند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهر کرمانشاه، طول مسیر فاضلاب کوچه شهید صنیعی محله فیض آباد را 170 متر در معبری به عرض 2 متر اعلام کرد که حدوداً 40 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.
او گفت: حدود 40 متر از مسیر به صورت ترانشه باز انجام شده و 60 متر عملیات نقب نیز قبلاً اجرا شده است.
وی طول مسیر فاضلاب بن بست شهید یوسفی در خیابان سیروس را نیز 30 متر با پوشش 10 خانوار عنوان کرد و گفت: عرض این معبر نیز حدود 2متر و در بعضی نقاط کمتر از 2متر و عرض معابر منتهی به این کوچه نیز اکثراً کمتر از چهار متر است.
رشیدپور افزود: این موضوع نه تنها باعث مشکلاتی در سرعت انجام عملیات می شد بلکه به دلیل عرض کم، عمق زیاد فاضلاب و فرسوده بودن بافت محل، پیمانکار ناچار به انجام عملیات اجرایی به صورت نقبی شد.
وی تصریح کرد: اجرای عملیات های مذکور به سختی و تحت شرایطی بسیار سخت انجام شد و به دلیل امکان ریزش دیوار برخی منازل تحت پوشش پروژه، اقدامات ترمیمی جهت جلوگیری از تخریب و نشت احتمالی انجام شد.
استان کرمانشاه با 2میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
شهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.