به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مناطق زلزله زده استان با حضور استاندار افزود: با توجه به ساخت و ساز واحدهای مسکونی در این شهرستان، نیاز به آب فراوان است و در برخی از روستاها مشکل جدی برای تامین آب داریم.
او نیاز 24 روستا را ضروری دانست و گفت: گرمای هوا و افزایش ساخت و سازها، نیاز به آب را افزایش داده است.
وی همچنین از مسئولان بنیاد مسکن خواست برای تسریع در ساخت و ساز انگیزه ایجاد کنند چرا که در برخی از روستاها مردم رغبتی به ساخت واحدهای مسکونی خود ندارند.
او به پایان فعالیت مدارس و فصل اوقات فراغت دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: نیاز جدی به راه اندازی شهربازی و مکان های تفریحی به عنوان یکی از نیازهای ضروری دانش آموزان شهرستان داریم.
او از آموزش و پرورش نیز خواست اردوگاه دانش آموزی سراب گرم سرپل ذهاب را به منظور استفاده دانش آموزان از این محیط تفریحی آماده کرده و در اختیار این قشر قرار دهد.
فرماندار سرپل ذهاب در ادامه تورم مصالح ساختمانی و افزایش قیمت آن را یکی دیگر از مشکلات فعلی این شهرستان دانست و گفت: قیمت بتن با تخلیه به ازای هر متر مکعب به یک میلیون و 900 هزار ریال در بخش خصوصی و یک میلیون و 63 هزار ریال در بنیاد مسکن رسیده است.
جمالی نیا، قیمت واقعی بتن با تخلیه را یک میلیون و 600 هزار ریال ذکر کرد و گفت: اگر بنیاد مسکن تعداد کارگاه های بتن و شیفت های کاری خود را افزایش دهد مشکل بتن شهرستان حل می شود.
او همچنین به حضور حدود 2 هزار کارگر از نقاط مختلف کشور در شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: ساماندهی کارگران و ایجاد کمپین (پویش) به منظور اسکان همه آنها در دستور کار قرار گرفته است.
جمالی نیا همچنین خطاب به همه خیران و نیکوکارانی که به قصد کارهای عام المنفعه در شهرستان سرپل ذهاب حضور دارند، گفت: در راستای اجرای سیاست های عمومی دولت در این منطقه آمادگی مشارکت با آنها برای اجرای برنامه هایشان را داریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.