به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در اولین جلسه شورای معادن استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد: فعال سازی معادن به عنوان یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی و توسعه است لذا جذب و تسهیل سرمایه گذاری در معادن استان با جدیت دنبال می شود.
وی از تفویض 15 پرونده معادن استان از کشوری به استانداری برای بررسی خبر داد و گفت: واگذاری این پرونده ها منجر به تسریع و تسهیل روند صدور مجوز بررسی کارشناسی می شود.
وی همچنین گفت: تا پایان سال جاری چهار معدن استان کرمانشاه به عنوان معادن خاص و شاخص برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی باید به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی معرفی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه نیز در این جلسه تعداد معادن استان را 200 مورد اعلام کرد که 20 نوع مواد معدنی از آنها قابل برداشت است.
محسن رستمی با بیان اینکه استان کرمانشاه در مواد معدنی قیر طبیعی رتبه اول کشوری را دارد، گفت: بیشترین برداشت مواد معدنی استان مربوط به شهرستان های گیلانغرب، اسلام آبادغرب و هرسین است.
وی یکی از ویژگی های معادن استان را پراکندگی آنها در سطح شهرستان ها دانست و گفت: کرمانشاه با داشتن یک میلیارد و 100 تن قطعی انواع مواد معدنی، با تسهیل در روند سرمایه گذاری و صدور مجوزها می تواند زمینه 2 هزار شغل در استان را فراهم کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد که با توجه به مطالعات پراکنده ای که صورت گرفته، طرح جامع معادن استان با قابلیت سنجی منطقه‌ای صورت گیرد.
مهرداد سالاری با بیان اینکه ساماندهی معادن استان با در نظر داشتن ضرورتهای زیست محیطی در دستور کار قرار دارد، گفت: تقریبا هیچ یک از بهره برداران عمده معادن استان، ضرورتهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند.
در این جلسه همچنین پرونده 2 معدن استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.
ایران با داشتن 57 میلیارد تن انواع مواد معدنی جزء 10 کشور اول جهان در مواد معدنی است
کرمانشاه نیز 2/2 درصد معادن کشور را در خود جا داده و رتبه پانزدهم ایران را دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.