علیرضا تخت شاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موافقت نامه اجرای این طرح بین طرفین منعقد و اجرای طرح برای مدت یک سال به اداره کل آموزش و پرورش واگذار شده است.
او جامعه هدف طرح را مربیان و معلمان آموزش و پرورش، اولیاء دانش آموزان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شهر کرمانشاه اعلام کرد.
وی آموزش مربیان، رابطین و مجریان طرح توسط کارشناسان شرکت آبفا، برگزاری جلسات توجیهی برای والدین در جلسه انجمن اولیا و مربیان، تهیه اقلام آموزشی شامل پوستر، دفترک، کتاب، لوح فشرده و نرم افزار، تهیه کارت برای حامیان آب و برپایی نمایشگاه نقاشی، کاریکاتور، فیلم کوتاه و پویانمایی را از جمله برنامه های این طرح دانست.
وی همچنین آموزش در زمینه کمپین بازچرخانی (آب رفته باز می گردد) و (جان آب در خطر است)، برگزاری جشنواره نخستین واژه (آب)، اجرای زنگ آب، اطلاع رسانی از طریق جراید و نشریات را از جمله اقدام هایی دانست که در این طرح برای آموزش دانش آموزان به عنوان همیاران آب به اجرا در می آید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: انتخاب و اجرای طرح جهادی مدیریت مصرف توسط همیاران آب (دانش آموزان) فرهنگ یاران آب (فرهنگیان) و حامیان آب (والدین) می تواند گامی در جهت حفظ منابع ملی و منطقه ای و در راستای رشد اقتصادی باشد.
وی تأکید کرد: از آنجایی که دانش آموزان نمایندگان خانواده ها و از مؤثرترین اعضای جامعه برای ترویج و ارتقا فرهنگی هستند، ضروری است برای داشتن آینده بهتر و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی موجود، چنین آموزش هایی نیز در اهداف کلی آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان کشور، ایجاد روحیه قناعت و پرهیز از اسراف و مصرف زدگی گنجانده شود.
تخت شاهی اجرای این طرح را گامی مؤثر در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دانست و افزود: دانش‌آموزان به عنوان آینده ‌سازان جامعه نقش بسزایی در توسعه و نهادینه کردن مصرف بهینه آب دارند و در طرح همیار آب، علاوه بر اینکه مسائل مرتبط با آب و مصرف بهینه آن با زبان ساده بیان می‌شوند، بسته‌های آموزشی نیز با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی و آگاهی بخشی بین آنها توزیع می شود.
وی تصرح کرد: همچنین در همین راستا، کارت همیار آب برای دانش‌آموزان مدارس صادر می‌شود تا در زمینه ترویج مصرف بهینه آب یاری‌ رسان شرکت آب و فاضلاب استان باشند.
او گفت: این دانش‌ آموزان در زمینه ترویج مصرف بهینه آب، گزارش تخلفات و هدر روی آب با شرکت آب و فاضلاب شهری همکاری می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه ادامه داد: در این طرح دانش آموزانی که آموزش‌های لازم را در بخش آب و فاضلاب دیده‌اند به عنوان مروجین آب در بین دانش‌ آموزان حضور پیدا کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهند.
وی گفت: یکی از نکات مثبت اجرای طرح همیاران آب این است که همدلی و وفاقی بین متولیان و استفاده ‌کنندگان از آب به وجود می آید.
او با تأکید بر اینکه با انجام اقدام های ضربتی به توسعه پایدار دست پیدا نخواهیم کرد، گفت: جلوگیری از بحران آب مستلزم یک عزم جدی و همگانی است و آموزش نقش مهمی در این راستا دارد.
وی تصریح کرد: می ‌توان با مصرف بهینه آب تا حد قابل ملاحظه ای جلوی بروز مشکل کم آبی و اُفت فشار آن در فصل تابستان را گرفت.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
در این استان 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.