به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرهاد تجری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب ، با بیان اینکه این اعتبار از محل اعتبارات محلی اختصاص یافت که توزیع آن در اختیار نماینده مجلس است ، افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح بهسازی و انجام روکش آسفالت جاده گیلانغرب به اسلام آبادغرب، محور گواور و همچنین تکمیل سد کل کش گیلانغرب هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح احداث کمربندی شهر گیلانغرب و جاده گیلانغرب به سومار از محور زله زرد نیز عملیات اجرایی آن از چند روز گذشته آغاز شده و با پیگیری های صورت گرفته اعتبار اولیه این طرح از 200 به 250 میلیارد ریال در سالجاری افزایش یافته است.
وی بیان کرد: با کمک دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، پیگیر ایجاد فرصت های مناسب به منظور حل مشکلات و معضلات کلی در گیلانغرب و طرح تسهیل در بهره مندی کشاورزان از آب سدها نیز در دست اقدام و اجراست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات مناطق زلزله زده ، گفت در شرایط کنونی استمرار همراهی و همدلی مردم ، باعث تسریع بخشیدن در بازسازی مناطق زلزله زده خواهد شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تاکنون 36 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده بازسازی کامل و تحویل خانوارها شده است ، افزود: در اثر زلزله آبان پارسال چهار هزار و 921 واحد مسکونی این شهرستان تحریب شد و 11 هزار و 819 واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر است.
کوروش محمودیان اضافه کرد که از مجموع واحدهای تخریبی گیلانغرب هم اکنون 919 واحد در مرحله دیوارچینی و نما قرار دارد و 36 واحد نیز تکمیل و تحویل شد و بقیه نیز در مرحله پی کنی ، پی سازی اسکلت و یا فونداسیون است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز برخی مشکلات در آینده ، ساخت و سازها و احداث بنا در مناطق روستایی متناسب با شرایط جدید طرح های هادی روستایی پیش بینی و لحاظ شده است.
وی ، میزان خسارت ناشی از زلزله به بخش واحدهای دامی شهرستان را نیز پنج هزار واحد دامی ذکر کرد و گفت: 480 واحد دامی بیش از 50 درصد خسارت دیده اند و در این راستا تاکنون علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض به منظور جبران بخشی از خسارت ها ، برخی تسهیلات و خدمات نیز به دامداران ارائه شده است ضمن اینکه در بخش آب و خاک نیز 255 مورد پرداخت خسارت انجام شد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب ، سهم این شهرستان از محل تسهیلات اشتغالزایی مناطق روستایی و عشایری را نیز بالغ بر 120 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 339 طرح در بخش های مختلف با بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار مصوب و به بانک های عامل معرفی شده اند که اجرای این طرح ها ، 411 فرصت شغلی جدید را به همراه دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جعمیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.