آیت الله محمدحسن ممدوحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به دنبال بازداشت حضرت امام (ره) در پی اعتراض به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، تضاهرات بسیار بزرگی در شهرهای مختلف کشور بوقوع پیوست که رژیم شاه نیز دست به کشتار وحشیانه مردم زد.
وی ادامه داد: در واقع در همین روز بود که مردم طرفداری قاطعانه خود را از حضرت امام (ره) اعلام و تقدیم صدها شهید نشان دادند که خواستار سرنگونی رژیم ستمشاهی هستند.
نماینده سابق کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پس از دستگیری حضرت امام (ره) بود که مردم بسیاری از شهرها از جمله در تهران و قم به خیابان ها ریختند و شعار 'یا مرگ یا خمینی' سر دادند.
وی گفت: کاملا مشخص بود که مردم طرفدار حضرت امام (ره) و روحانیت هستند که کفن پوش به خیایان ها آمدند و خواستار آزادی امام راحل (ره) شدند.
آیت الله ممدوحی تصریح کرد: پس از کشتار وحشیانه و بی رحمانه مردم بی گناه توسط رژیم ستمشاهی در روز 15 خرداد، حضرت امام (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: روزهایی مانند 15 خرداد به ما یادآوری می کند که برای پیروزی انقلاب و به ثمر نشستن این شجره طیبه چه خون های پاکی ریخته شده و باید امروز به بهترین نحو از آن مراقبت و پاسداری کنیم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.