امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودک آزاری در تمام دنیا به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی شناخته شده و در هر جامعه ای برای ساماندهی این وضعیت ساز و کارهایی اندیشیده شده است.
وی با اشاره به تشکیل اورژانس اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: هم اکنون در 13 شهرستان استان کرمانشاه اورژانس اجتماعی فعال است و در قصرشیرین نیز به زودی فعال می شود.
او اظهار داشت که اکیپ های اورژانس اجتماعی متشکل از روانشناس، مددکار و کارشناس حقوقی موارد کودک آزاری را مورد بررسی قرار می دهند.
او اضافه کرد: سال گذشته 530 مداخله تخصصی مربوط به کودک آزاری توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی انجام شد که باعث بازگرداندن روحیه کودکان و آمادگی برای حضور در اجتماع شد.
او گفت: اورژانس اجتماعی در صورت نیاز برای نگهداری کودکان آزار دیده از مقام قضایی دستور حضانت می گیرند و کودکان زیرپوشش بهزیستی می روند.
او اظهار کرد: قانون صراحتا این را اعلام کرده است که اگر کسی از کودک‌ آزاری اطلاع داشته باشد و آن را اعلام نکند، مجرم است و این کار پیگرد قانونی دارد.
وی اعتیاد والدین را بیشترین دلیل کودک آزاری در استان کرمانشاه براساس مداخلات انجام شده در سال گذشته دانست و گفت: به محض گزارش مورد کودک آزاری اکیپ های اورژانس اجتماعی خود را به موقع به محل می رسانند و مداخله می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اتفاقات پیش آمده در هفته اخیر در ارتباط با کودک آزاری، تصریح کرد: مردم اکنون بر سر این موضوع حساس شده اند و باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
وی با بیان اینکه بهزیستی متولی امور پیشگیری و مداخله در این مقوله است، گفت: تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش برای آموزش در این حوزه منعقد شده و دانش آموزان از طرف کارشناسان بهزیستی آموزش داده می شوند.
وی همچنین گفت: افراد و گروه هایی در شبکه های اجتماعی شماره هایی برای پیگیری موارد کودک آزاری اعلام کرده اند که از نظر ما متولی این موضوع بهزیستی است و از مردم درخواست می کنیم موارد را به این سازمان اطلاع دهند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.