سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی بهانه ای برای مرور اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی است که با سیر در اندیشه های آن عارف ربانی خصوصیات و ویژگی هایی می توان یافت که نظیر و مشابه ندارد.
در کنار خداترسی، اتکا به قدرت لایزال خداوند، مردم داری و دید وسیع و جهان شمول و سایر ویژگی های حضرت امام (ره)، نکته ای که پیر جماران را محبوب دل مسلمانان کرده بود، وحدت باوری و تلاش برای اتحاد امت اسلامی می توان نام برد.
احیای اسلام ناب محمدی (ص) از آغاز دوران نهضت در دستور کار امام (ره) بود و این آرزوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی با به ثمر نشستن انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی محقق شد.
امام در همان ابتدای انقلاب همواره ندای وحدت و اتحاد بین مسلمانان را سر می دادند و دولت ها و ملت های اسلامی را به همگرایی و انسجام در برابر توطئه های ضد اسلامی دشمنان فرا می خواندند.
اولین نمونه عملی و عینی وحدت در کلام، سیره و روش حضرت امام (ره) به نامگذاری هفته وحدت بر می گردد، هفته ای که امام تلاش می کرد آن را به سرآغاز وحدت میان فرق و مذاهب اسلامی تبدیل نماید.
12 تا 17 ربیع الاول که در میان مسلمانان اختلاف بر سر میلاد پیامبر اکرم (ص) بود، حضرت امام برای پایان دادن به اختلافات، این هفته را وحدت نام نهاد و پس از 40 سال همچنان در این هفته برنامه هایی در راستای وحدت و انسجام اسلامی در مناطق مختلف کشور برگزار می شود.
وحدت و انسجام را مردم ساکن در مرزها که جمعیتی متشکل از اقوام و مذاهب مختلف هستند، بیشتر درک می کنند چرا که دشمنان همواره از این تنوع قومی و مذهبی در مناطق مرزی برای ایجاد اختلاف و چند دستگی استفاده می کنند.
هفته وحدت از ابتکارات ماندگار حضرت امام (ره)، امروز به الگوی اتحاد در میان جهان اسلام تبدیل شده و مسلمانان می توانند حول این الگو مانع از ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان خود شوند.
حمایت از مردم مظلوم فلسطین و 'پاره تن اسلام خواندن قدس' از دیگر اقدام های ماندگار و وحدت آفرین حضرت امام (ره) بود که بازتاب بسیار فراوانی در دنیا و به ویژه در جهان اسلام داشت.
نامگذاری آخرین هفته ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در ایران اسلامی و کشورهای اسلامی نشان از اهمیت دفاع از ملت های مظلوم و مسلمان در اندیشه سیاسی امام (ره) دارد.
این اقدام های وحدت آفرین بنیانگذار جمهوری اسلامی، نگاه همه ملت ها بخصوص مسلمانان را به خود جلب کرد و از ایشان شخصیتی وحدت آفرین آفرید که امروز نیز همچنان بعد از 29 سال از عروج ملکوتی آن فقید کبیر، در قلب مسلمانان جا دارد.
ادامه راه و سیره امام (ره) و پیروی از آرمان های والای آن عارف بزرگ، راه حل از بین بردن اختلافات در میان دولت ها و ملت های مسلمان است که با تاسی از این آرمان ها می توانند به وحدت و یکپارچگی خود کمک کنند.
ملت مسلمان و انقلابی ایران همچنان ادامه دهنده راه و آرمان های این رهبر بزرگ هستند و هیچگاه از این راه و آرمان ها عقب نشینی نمی کنند و با صلابت برای تحقق آنچه معمار کبیر انقلاب اسلامی بنا نهاده تلاش می کنند.
امروز جهان اسلام نیازمند وحدت، اتحاد و انسجام است تا آخرین دین پروردگار و پیروان آن از هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان خدا مصون بماند.
وحدت حول محور اندیشه های حضرت امام (ره) نیز راهکار برون رفت کشورمان از مشکلات و معضلات کنونی است و اندیشه ها می تواند به ملت ما امید ببخشد.
3033/8066/1042
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.