** امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود
امام جمعه قصرشیرین گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بزرگ و تاریخی و احیاگر اسلام ناب محمدی با ایستادگی در برابر ظالمان و چپاولگران ، جهان اسلام و بشریت را بیدار کردند.
حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ، افزود: امام راحل با تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ، ایران را از چنگال طاغوتیان نجات دادند و تفکر الهی را در جهان پیاده کردند.
وی اظهار داشت: امام راحل تمام هستی و آبروی خود را فدای نجات اسلام کردند و با ایستادگی در برابر تمام قدرت های شیطانی که قصد ظلم ، غارت و چپاول ملت های مظلوم را داشتند ، احیاگر اسلام ناب محمدی بودند.
خطیب جمعه قصرشیرین گفت: امام خمینی (ره) در اخلاق اجتماعی و سیاسی بی نظیر بودند و با توکل بر خدا در مقابل سختی ها و رنج تبعید ایستادگی کردند.
حجت الاسلام ملکی اضافه کرد که امروز شاهد برافراشته شدن پرچم نظام دینی و قرآنی در جهان هستیم زیرا جمهوری اسلامی ایران اکنون پایگاه دفاع از مظلومان جهان است.
وی بیان کرد: امروز امام خامنه ای راه امام راحل را با قدرت و تفکر الهی خود در جهت دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر سران استکبار ادامه می دهند.
وی در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت شهرستان قصرشیرین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: مدیران طوری برنامه ریزی کنند تا از این ظرفیت ها برای اشتغال جوانان و پیشرفت این منطقه به کارگیری شود.
امام جمعه قصرشیرین، امهال وام های زلزله زدگان ، بهره گیری از طرح سامانه گرمسیری برای تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان ، کاهش تعرفه آب و برق و بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات به منظور رونق بیش از پیش قصرشیرین را از جمله مواردی ذکر کرد که تحقق آنها نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان است.

** ملت ایران همچنان به آرمان های امام (ره) وفادار هستند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با گرامیداشت قیام 15 خرداد و سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: ملت ایران بر همان پیمانی که از ابتدای نهضت امام با آرمان های ایشان بسته اند وفادار و پابرجا خواهند ماند.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، بر حضور گسترده در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و قیام 15خرداد تاکید کرد و افزود: آرمان های حضرت امام (ره) باید همواره به نسل جوان منتقل شود تا این نسل بهتر و بیشتر با این آرمان ها آشنا شوند.
وی ملت ایران را حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و رهبری دانست و گفت: این ملت همواره از آرمان های نظام و انقلاب دفاع کرده و خواهند کرد.
او همچنین فریبکاری آمریکا و همراهان اروپایی و منطقه ای آنان در مورد ملت ایران را محکوم کرد و اظهار داشت: ملت و نظام اسلامی ایران با وحدت و یکپارچگی از موانع موجود به سلامت عبور خواهند کرد و به آینده امیدوارند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه ها، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای مبارزه با خواست های نفس و تقویت ایمان دانست و با اشاره به معنی واقعی روزه افزود: برخی روزه را در نخوردن و نیاشامیدن می دانند و دروغ، ریا، تزویر و قضاوت مردم، غیبت و ناسزا را با زبان روزه هم انجام می دهند.
ماموستا محمدی همچنین، مسئولان را به بهره برداری سیاسی و جناحی از سفره های افطار برحذر دانست و گفت: فضای معنوی و باور مردم با لحظات پرفیض افطار را با اغراض دیگر نباید آمیخت و باید هزینه های آن را در برآوردن احتیاجات نیازمندان جامعه مصرف نمایند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه با ابراز نگرانی از برخی اتفاقات اخیر در مدارس و دانشگاه ها، خواستار برخورد جدی با عوامل آن شد و ساختار جذب افراد در محیط های آموزشی و علمی را نیازمند بازنگری دانست.

** شب های قدر نعمت الهی است
امام جمعه موقت جوانرود شب های قدر را فرصتی الهی برای سعادت و کمال انسان ها دانست.
ماموستا ملا رستم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته جوانرود با بیان اینکه عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است، افزود: در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.
وی اظهار داشت: در شب های قدر، درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است و باید از این روزها به خوبی بهره گرفت.
خطیب جمعه جوانرود خاطرنشان کرد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد زیرا نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.
ماموستا حسینی یادآور شد: شبهای قدر درهای رحمت الهی و خیر و برکت را به روی انسان های مومن و مسلمان گشوده است و بهره گرفتن از فیوضات ماه با عظمت رمضان و منزلت شبهای قدر انسان را به کمال و کامیابی در دنیا و آخرت می رساند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جوانرود نیز در پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: امام خمینی (ره) هویت اسلامی و خودباوری را به ملت ایران اسلامی باز گرداند.
حجت الاسلام طالب امجدیان، ایستادگی در برایر سختی ها ، صراحت و صداقت ، ایمان و توکل به خدا را از ویژگی های بارز امام راحل (ره) عنوان کرد.
وی با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد 57 اظهار داشت: در این حرکت بزرگ ملت ایران، امام راحل و شهدای این روز که به عنوان گمنام ترین شهدا بودند، نقش اساسی در ریشه کنی رژیم طاغوت داشتند.
حجت الاسلام امجدیان وحدت و انسجام مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام مسلمانان در مقابل توطئه های شوم استکبار جهانی بیش از پیش ضروری است.

** راهپیمایی روز قدس امسال حساسیت ویژه ای دارد
امام جمعه کنگاور گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با توجه به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و سکوت مجامع بین المللی در این زمینه حساسیت ویژه ای دارد و باید پاسخی قاطع به این اقدام نابخردانه دولت آمریکا داده شود.
حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های این هفته نماز جمعه کنگاور که در خیابان امام (ه) این شهر برگزار شد، افزود: اسرائیل در حال سقوط و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس برای سرپوش گذاشتن روی این ضعف ها و شکست های صهیونیسم هاست.
وی اضافه کرد: انتقال این خانه شوم به بین المقدس در حالی صورت می گیرد که رژیم اشغالگر قدس از موشک باران و تیراندازی به سوی فلسطینیان هراسی ندارد و شمار زیادی از مردم مظلوم را به شهادت می رساند.
وی افزود: راهپیمایی مهم جمعه هفته آینده 18 خرداد مصادف با 23 رمضان و ساعت 11 و نیم صبح همزمان با سراسر کشور در کنگاور برگزار می شود.
خطیب جمعه کنگاور ابراز امیدواری کرد مردم مومن ایران همگام با مسلمانان و آزادگان سراسر جهان در روز قدس به خیابان ها بیایند و فریاد آزادی قدس و حمایت از مردم فلسطین سر دهند.
وی در ادامه به 14 خرداد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری نظام اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) طوری سخن می گفت که گویی غرب وجود نداشت به چالش کشیدن قدرتهای استکباری میوه درخت انقلابی بود که امام (ره) آن را کاشت و این میوه درخت انقلاب مرزهای جغرافیایی را در نوردید و به جهان صادر شد.
لروند افزود: افرادی که خودشان را مرید امام و انقلابی می دانند باید به سخنان امام خمینی (ره) توجه کنند و به آن جامه عمل بپوشانند.
وی در ادامه اضافه کرد: شب های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرصتی مناسب برای آمرزش گناهان است و در این شب ها همه باید برای حل مشکلات کشور و مسلمانان دعا کنیم.
/74477079/3012/8066/7453
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.