به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش رضایی دوشنبه شب در نشستی خبری در سرسرای اجتماعات شهرداری افزود: باوجود بحران مالی، تمام معوقه ها و بدیهی های شهرداری به کارکنان و کارگران پرداخت شده و شهرداری کرمانشاه در این زمینه از شهرداری های پیش رو کشور است.

** تامین 100صد درصدی اعتبارات تقاطع ها
شهردار کرمانشاه در ادامه از تامین 100درصدی اعتبارات 2تقاطع غیر هم سطح میدان امام خمینی (ره) و امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این 2طرح تا پایان اجرا در سال 98، مشکل مالی ندارد.
وی اضافه کرد: 30 درصد اعتبار این طرح ها به صورت نقد توسط دولت و 70 درصد دیگر به صورت تهاتر از منابع درآمدی شهرداری تامین شده است.

** اختصاص600 میلیارد ریال برای آسفالت
شهردار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری گفت: از محل اعتبارات دولتی سال 96 که در سال 97 عملیاتی شد، 210 میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهر در نظر گرفته شد و 210 میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع داخلی شهرداری برای آسفالت معابر شهر به تایید شورای شهر رسیده است.
او با اشاره به اینکه تحول بزرگی در سطح آسفالت و تعمیر معابر شهر کرمانشاه در سال 97 رخ خواهد داد، افزود: آسفالت مناطق محروم و حاشیه شهر در اولویت شهرداری است.
وی همچنین از اصلاح مهندسی 26 نقطه شهری در سال جاری نیز خبر داد و اظهار داشت: اصلاح مهندسی چهار نقطه شروع شده و 21 محله دیگر نیز بزودی آغاز خواهد شد.

** بدیهی 550 میلیاردی شهرداری تسویه می شود
شهردار کرمانشاه در ادامه گفت: بدیهی 550 میلیارد ریالی شهرداری کرمانشاه که در طول سالیان گذشته اتفاق افتاده در مذاکره با وزارت امور اقتصادی و دارایی مقرر شده به صورت تهاتر با طلب شهرداری از دولت تسویه شود.
رضایی، تسویه بدیهی شهرداری را سر آغاز همکاری و سرمایه گذاری بانک ها در پروژه های عمرانی دانست و افزود: در این راستا 2 پروژه مهم تعریض خیابان آریا شهر و احداث بوستان بزرگ جعفرآباد با مشارکت بانک شهر و وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستور کار است و بزودی آغاز خواهد شد.
وی 2 برنامه اصلی دیگر شهرداری در سال 97 را تدوین نقش دیجیتالی شهر کرمانشاه و سند توسعه برای برنامه ریزی طرح ها اعلام کرد و گفت: این 2 برنامه از زیر بنایی ترین کارهای شهرداری برای برنامه ریزی و توسعه شهر کرمانشاه است.
وی از پرداخت بدیهی 180 میلیارد ریالی شهرداری به صاحب شهربازی کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و گفت: مجموعه شهربازی از سال گذشته با همکاری سرمایه گذار جدید فعال و تجهیز آن به وسیله های جدید در حال انجام است.
شهردار کرمانشاه اقدام مهم دیگر شهرداری در سال 96 را تغییر نظام خدمات شهری عنوان کرد و افزود: تغییر نظام خدمات شهری در بحث جمع آوری زباله و دیگر خدمات شروع شده هرچند در اجرا با مقاومت هایی مواجه است.
شهردار کرمانشاه در ارتباط با استعفای خود نیز گفت: هرگز استعفا نداده ام ولی اگر کار به جای برسد ادامه کار برایم سخت شود استعفا خواهم داد.
رضایی اظهار داشت: در 2 هفته گذشته تنها یک جلسه شورای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به رسمیت رسیده است.
وی تاخیر در انجام برخی از پروژه ها را نیز به علت تاخیر در تامین بودجه و شرایط آب و هوا در سال گذشته دانست و گفت: در سال 97 این پروژه ها با سرعت انجام خواهد شد.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جا داده است.
شهرداری کرمانشاه در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
3033/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.