به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهرداد سالاری روز سه شنبه در جلسه ستاد بازسازی سرپل ذهاب افزود: برای رصد این موضوع ، بنیاد مسکن، شهرداری ، فرمانداری و بخشداران وارد عمل شدند و پس از بررسی جوانب امر ، خبر مربوط به مهاجرت زلزله زدگان به دیگر مناطق به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت بگونه ای است مستاجرانی که اهل سرپل ذهاب بودند و در دیگر مناطق کشور سکونت داشتند ، اکنون به زادگاه خود در سرپل ذهاب برگشته اند تا بتوانند از فرصت زلزله استفاده کنند و صاحب منزل شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیشتر مردم زلزله زده مشغول عملیات بازسازی واحدهای مسکونی خود هستند تا هرچه زودتر به روال عادی زندگی برگردند ، اظهارداشت: در مناطق آسیب دیده ، زلزله تبدیل به فرصت شده است بگونه ای که با کمک از خدمات و تسهیلات دولتی ، جمعیت بیشتری از مردم سرپل ذهاب در مقایسه با حادثه قبل از زلزله ، در حال بازسازی واحدهای خود هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: این امر نیز به فال نیک گرفته می شود تا کسانی که در واقع بدون سرپناه بودند ، از فرصت زلزله استفاده کنند تا صاحب منزل شوند.
سالاری اضافه کرد که دولت تمام حمایت و همکاری لازم را با افرادی که مشغول ساخت و ساز در مناطق زلزله زده هستند انجام می دهد و این مهم را در عمل به اثبات رسانده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته ، گفت: تاکنون کار آواربرداری 25 هزار و 800 واحد مسکونی که در زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود ، پایان یافته است.
رضا خواجه ای افزود: از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون، 19 هزار و 900 واحد مسکونی در مرحله پی کنی، 12 هزار و 500 واحد در مرحله فونداسیون ، هشت هزار و 900 واحد در مرحله اسکلت بندی و پنج هزار واحد مسکونی نیز در مرحله دیوارچینی و سقف گذاری است.
وی از آغاز عملیات تعمیر 47 هزار و 900 واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال خبر داد و گفت که تاکنون تعمیرات 35 هزار واحد مسکونی پایان یافته است.
این مقام مسئول اضافه کرد که در شهر سرپل ذهاب وضعیت بازسازی با سرعت قابل قبول و با کیفیت بالا پیش می رود و در این میان مشارکت و پای کاربودن مردم و مدیریت عملیات بازسازی توسط زلزله زدگان و عوامل اجرایی بنیاد مسکن نیز کمک خواهد کرد تا در سریعترین زمان بیشترین واحدها به بهره برداری برسند.
خواجه ای گفت: طبق برنامه زمان بندی شده ، اولویت نخست بازسازی واحدهای مسکونی در روستاهاست و تا پایان شهریور امسال قرار است 12 هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و به بهره برداری برسد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.