شورش فرامرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، از نبود روشنایی و استراحتگاه مناسب در پارکینگ پایگاه جهانی بیستون به عنوان یکی از مشکلات موجود یاد کرد و گفت: با طرح های در نظر گرفته شده پارکینگ این پایگاه ساماندهی می شود و از امکانات رفاهی استاندارد همچون سرویس بهداشتی، آب شرب، نمازخانه، استراحتگاه به همراه چندین مجتمع تجاری برخوردار خواهد شد.
فرامرزی ادامه داد: این طرح آماده است و به تایید فرمانداری شهرستان هرسین نیز رسیده و اگر مجوز آن توسط اعضای شورا داده شود، توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
شهردار بیستون با تاکید براینکه سه پروژه اصلی در سال جاری در حوزه شهری دنبال می شود، اظهار داشت: ساماندهی و نورپردازی ورودی های این شهر از سمت شرق به غرب یکی از همین برنامه ها می باشد.
وی با بیان اینکه بیستون از بخش ورودی نادرآباد نورپردازی مناسبی ندارد، ادامه داد: از همین رو این پروژه با همکاری پرسنل شرکت توزیع برق به پیمانکار واگذار شده که اعتبار مصوب آن 470 میلیون تومان می باشد.
وی ادامه داد: فضای سبز واقع در بخش ورودی بیستون از بخش سمت شهر صحنه نیز به ساماندهی نیاز داشت که با پیگیری فرماندار و تیم برنامه ریزی شهرداری، طرحی آماده شده تا چشم انداز قابل قبولی به همراه امکانات رفاهی همچون مسجد، وضوخانه و نمازخانه احداث شود.
فرامرزی یادآور شد، اعتبار پیشنهادی این پروژه 12 میلیارد ریال است.
وی از تامین قیر از 2 محل خبر داد که بخشی از آن کمک وزارت کشور است که قیر یارانه ای به شهرداری های کمتر از 50 هزار نفر اختصاص می یابد و از این محل 335 میلیون تومان برای شهرداری بیستون در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این رایزنی هایی با اداره حمل و نقل، نمایندگان و دیگر ارگان های مربوطه داشته ایم که قول مساعد برای اختصاص سهمیه دیگر داده شده چرا که خیابان های بیستون وضعیت مناسبی ندارند.
شهردار بیستون در ادامه یادآور شد که روستای بلوردی در طرح جامع به شهر بیستون الحاق شده و فاقد هرگونه زیرساخت شهری است.
وی افزود: این روستا حتی برای سیستم جمع آوری زباله با مشکلات سخت افزاری مواجه است که نیاز به سالم سازی آب شرب دارد و زیرساخت های آن باید به شهری تبدیل شود که تفاهم نامه هایی در این زمینه آماده شده که امید است امسال اعتبار آن در ردیف های خاص گنجانده شود.
بخش بیستون با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.