به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا اساسا به هیچ تعهد و عهدنامه ای در نظام بین المللی پایبند نبوده و این فقط مختص ایران نیست .
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم افطار مسئولان گفت: همه باید بدانیم اروپاییان طبق یک قاعده کلی و تجربه تاریخی آمریکا را رها نمی کنند، پس حتما در بحث حفظ برجام مسئولان باید تضمین های لازم را به ویژه از سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بگیرند.
آیت الله علما، همچنین بر رعایت بندهای مورد اشاره مقام معظم رهبری در مذاکره با اروپاییان تاکید کرد.
او در ادامه با بیان اینکه ایران در 40 سال گذشته حوادث فراوانی از قطع رابطه سیاسی و تحریم های اقتصادی و جنگ تبلیغاتی را با تدبیر پشت سر گذارده است، اظهار داشت: مدیران باید با سیاست و تدبیر کشور را مدیریت کنند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حامیان و طرفداران تعامل با آمریکا گفت: تجربه برجام به کسانی که طرفدار هم افزایی با آمریکا بودند نشان داد که سران این کشور به هیچ تعهدی پایبند نیستند.
وی در ادامه افزود: نسل جوان باید بدانند و بیدار باشند که فقط می توانیم به خودمان متکی باشیم و به گفته حضرت امام راحل (ره) باید از اسارت نفت بیرون بیاییم.
آیت الله علما، تنها راه برون رفت از اسارت نفت را اقتصاد مقاومتی دانست و نگاهی به تعهدات خارجی مانند برجام نداشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) فرمودند شهر خرمشهر را خدا آزاد کرد و این نشانه عمق و انس ایشان با سبک زندگی قرآنی است که همه چیز را در ارتباط با خدا و به دست خدا می دانستند.
وی به چهارم خرداد روز دزفول که به روز مقاومت در تقویم نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: دزفول شهر کوچکی بود که صدام 90 موشک به آن زد و الان غربیان به ما می گویند چرا موشک دارید.
او در ادامه به هفتم خرداد روز مجلس و قانون، 10 رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و 15 رمضان ولادت حضرت مجتبی (ع) روز اکرام اشاره کرد و خواستار کمک به ایتام و فقرا شد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.