در این یادداشت آمده است: یکی از بزرگترین ضعف ها و نقاط آسیب در استان کرمانشاه به لحاظ شکل گیری فرآیند توسعه در استان از هم گسستگی و پراکندگی کانون های توسعه در میان نخبگان، اساتید و حتی تیم های مدیریتی است.
اصولا ما یا کار جمعی بلد نیستیم و یا خیلی زود گروه های فکری و مدیریتی ما از هم می پاشد و شکل گیری هسته های توسعه دوام چندانی ندارند و خیلی زود براساس شکل گیری منافع، تغییرات ساختار مدیریتی و یا دغدغه های ذهنی و کاری ناکام می مانند.
حداقل در چند دهه گذشته کانون های فکری توسعه در کرمانشاه به صورت جدی و بلند مدت شکل نگرفته اند و شاید یکی از دلایل اصلی ضعف ساختار توسعه در استان کرمانشاه همین مساله بوده باشد که ما نتوانسته ایم یک گفتمان و رویکرد غالب را در مباحث توسعه ای استان پیش ببریم و صدای رسایی را برای پیگیری مسائل و مشکلات استان ایجاد کنیم.
همین مساله باعث شده تا ما نتوانیم مردمی مطالبه گر داشته باشیم و فرآیند توسعه استان با مشکلات عدیده طرح ها و پروژه های نیمه کاره و غیرکاربردی بسیار و ضعف سیستم مدیریتی استان و عدم پاسخگویی مناسب به چرایی شکل گیری شرایط کنونی کرمانشاه باشیم. بدون تردید تشکیل هسته های فکری مستقل و دلسوز می تواند آینده کرمانشاه را دگرگون رقم بزند.
از سال گذشته جمعی از چهره های دلسوز استان با شکل دهی یک هسته فکری بنیان انجمن همکاری توسعه و تعالی کرمانشاه را پی ریزی کردند، که می تواند شروعی برای شکل دهی و پیگیری مطالبات مردم کرمانشاه در فرآیند توسعه باشد.
شکل گیری این انجمن می تواند سرآغازی باشد برای تمرین و بهره گیری از کار و خرد جمعی. هرچند که با توجه به شرایط و مناسبات خاص قدرت در استان کرمانشاه تداوم این گونه هسته های فکری کاری دشوار به نظر می رسد اما باید آموخت که توسعه با کار جمعی و همت عالی شکل می گیرد و این جمع های فکری هستند که می توانند مطالبات مردمی را رسد و پیگیری نمایند و موانع توسعه را از پیش رو برداشته و مدیران استان را از تصمیمات نامناسب بازدارند و کم کاری ها را گوشزد نمایند.
امید است این انجمن و انجمن های مشابه در استان کرمانشاه با نیت خدمت به مردم استان پا بگیرند تا شاهد شکل گیری مناسبات جدیدی در فرآیند توسعه و تعالی کرمانشاه باشیم.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.