به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا امیریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، افزود: تاکنون به حساب 29 هزار و 195 زلزله زده استان در 2 مرحله کمک نقدی 300 هزار تومانی و نیز 2 میلیون تومانی واریز شده است.
وی همچنین از واریز پنج میلیون تومان دیگر به حساب 700 خانوار واحدهای تخریبی خبر داد که یا فوتی داشته اند و یا فرزندشان متولد شده است که به گفته او بالغ بر 6 میلیارد تومان می شود.
امیریان آمار اولیه دریافت کمک های نقدی مناطق زلزله زده از هلال احمر را 25 هزار نفر عنوان کرد که به گفته او این تعداد هم اکنون به 35 هزار نفر افزایش یافته است.
در این جلسه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به شیطنت یکی از شبکه های ماهواره ای در پخش گزارشی از زلزله زدگان کرمانشاه گفت: اینکه این شبکه صهیونیستی وطن فروش می گوید کمک های مردمی به سوریه و یمن فرستاده می شود کذب محض است و تمام کمک های مردمی به زلزله زدگان داده می شود.
او تاکید کرد که مسئولان باید به رسانه های داخلی اعلام کنند که کمک های مردمی چقدر بوده است.
به گفته بازوند، افرادی مانند صادق زیبا کلام ، علی دایی و خانم کلباسی که از مردم پول جمع کرده اند هم اکنون در حال اجرای طرح هایی در مناطق زلزله زده هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.