به گزارش ایرنا، دکتر صیاد غلامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس گزارش های مردمی اکیپی به سرپرستی دامپزشکی عازم محل شد و با مقادیر زیادی سنگدان، دل و جگر مرغ مواجه شدند.
او اعضا این اکیپ را شامل دامپزشکی، شبکه بهداشت، اجرائیات شهرداری، محیط زیست و بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه عنوان کرد و گفت: فرد خاطی در محوطه آپارتمان محل زندگی خود مقادیر زیادی سنگدان، دل و جگر مرغ را داخل چندین سبد داخل حیاط و خارج از یخچال انبار کرده بود.
وی با بیان اینکه فرد متخلف قصد داشت سنگدان ها را تبدیل به گوشت چرخ کرده کند، تصریح کرد: تمام محموله یاد شده به طور کامل ضبط و به صورت بهداشتی امحا شد.
غلامی، تبدیل سنگدان مرغ به گوشت چرخ کرده را مصداق بارز غش در معامله و تخلف بهداشتی دانست و اظهار کرد: با خاطیان در این ارتباط برخورد قانونی می شود.
وی سنگدان و آلایش خوراکی مرغ را فاقد ارزش غذایی لازم دانست و تصریح کرد: گوشت باید در حضور مشتری چرخ شود و مردم حتما از خرید گوشت از پیش چرخ شده خودداری کنند.
او به شهروندان توصیه کرد گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه تخلف بهداشتی را با تلفن 1512 یا سامانه پیامکی 100010001512 دامپزشکی اطلاع دهند.
هم اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
در استان کرمانشاه همچنین 783 واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از 63 هزار و 700 تن گوشت مرغ و 11 هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می شود.
این استان با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.