به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر سرتیپ فرهاد آریانفر دوشنبه شب در جمع تعدادی از مردم نفت شهر که با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان برگزار شد ، افزود: ارتش جدای از مردم نیست و نیروهای نظامی آمادگی هرگونه خدماتی را به مردم منطقه مرزی نفت شهر دارند.
وی اظهار داشت: خون ارتشیان و مردم مرزنشین در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور و آرمان های والای نظام در منطقه مرزی نفت شهر به هم آمیخته است.
وی گفت: ارتش این آمادگی را دارد تا بر حسب نیاز مکان هایی را تخلیه کند و در اختیار مردم قرار دهد و تیپ مستقر در منطقه مرزی نفت شهر سومار نیز کار تامین امنیت را عهده دار است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارشد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (نزاجا) در غرب کشور اضافه کرد که نفت شهر یادگار خون شهداست و امید است با بازگشت مردم و سکونت در این منطقه مرزی ، باز هم شاهد رونق و آبادانی این شهر باشیم.
امیر سرتیپ آریانفر، با اشاره به ظرفیت های مرزی این منطقه گفت: ایجاد بازارچه مرزی در این منطقه می تواند رونق اقتصادی کشور و بهبود وضع معیشتی مرزنشینان را به همراه داشته باشد و این مهم را از مسئولان و استاندار کرمانشاه انتظار داریم تا باز هم شاهد حضور مردم و ساکنان شهر مرزی نفت شهر پس از سال ها دوری از خانه و کاشانه خود بعد از جنگ هشت ساله باشیم.
تاکنون 500 خانوار نفت شهری برای بازگشت و سکونت دائم در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است و با کشور عراق 86 کیلومتر مرز دارد که این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست.
نفت شهر قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار تن جمعیت داشت که پس از پایان جنگ تحمیلی به علت شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و میادین مین بازگشت مردم به این شهر انجام نشد و بازسازی نیز صورت نگرفت.
هم اکنون اقدام های خوبی در حوزه مین روبی انجام شده و همه زمین های کشاورزی اطراف آن از وجود مین پاکسازی و شرایط برای بازگشت مردم و بازسازی منازل آن ها فراهم شده است.
تاکنون 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی نفت شهر از سوی وزارت نفت اختصاص یافته است.
این اعتبار برای ساخت 50 واحد منزل مسکونی، 2 مدرسه، یک باب مسجد ، سالن ورزشی و مرکز درمانی هزینه شده است.
علاوه بر این 185 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده قصرشیرین به نفت شهر ، طرح های آب و فاضلاب و ایجاد فضای سبز در نفت شهر اختصاص یافته و کارها در حال انجام است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.