به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند دوشنبه شب در جریان بازدید از منطقه نفت شهر و دیدار با اهالی این منطقه با بیان اینکه سازندگی و احیای یک منطقه نیازمند انگیزه و همت بالاست ، افزود: تنها پول نیست که آبادانی را ایجاد می کند ، بلکه آبادگرانی هستند که باید برای این کار تلاش کنند.
وی با گرامیداشت یاد شهدایی که برای آزادسازی و امنیت نفت شهر به شهادت رسیدند ، اظهارداشت: دولت زیرساخت‌های لازم را برای بازسازی نفت شهر ایجاد می کند و این کار از جمله برنامه‌های اولویت دار در سالجاری است.
وی بیان کرد: برای بازسازی این منطقه در سال جاری مصمم هستیم و تاکید می کنم مشارکت ، استقبال ، تلاش مضاعف مردم منطقه و ایجاد انگیزه مهمترین شرط برای تحقق این مهم است.
استاندار کرمانشاه ، طرح سامانه گرمسیری و تخصیص آب برای کشاورزی ، وجود زمین های بکر در منطقه ، بازارچه مرزی سومار و بازار عراق را از ظرفیت های بزرگ نفت شهر و عاملی مهم برای بازگشت مردم به این منطقه مرزی توصیف کرد.
بازوند ، با بیان اینکه پشتیبانی برای بازسازی نفت شهر بر عهده مسئولان است ، گفت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی باید با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود ، زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت از هیچ کمکی برای بازسازی نفت شهر دریغ نخواهد کرد و زیرساخت‌های آب ، برق و مسکن را فراهم می کند ، افزود: ارتش به عنوان متولیان ایحاد امنیت در این مرز برای بازگشت مردم تلاش می کند.
مشاور عالی استاندار و مسئول ستاد بازسازی نفت شهر هم گفت: تاکنون 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این منطقه از سوی وزارت نفت اختصاص یافته است.
جعفر همتی افزود: این اعتبار برای ساخت 50 واحد منزل مسکونی، 2 مدرسه ، یک باب مسجد ، سالن ورزشی و مرکز درمانی هزینه شده است.
وی اظهارداشت: علاوه بر این 185 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده قصرشیرین به نفت شهر ، طرح های آب و فاضلاب و ایجاد فضای سبز در نفت شهر اختصاص یافته و کارها در حال انجام است.
وی گفت: مردم این دیار با تقدیم 40 شهید و ده ها جانباز و آزاده در کنار ارتش فداکار، از کیان نظام و انقلاب دفاع کردند و در گذشته این شهر بیش از 10 هزار تن جمعیت داشت و از امکانات رفاهی زیادی برخوردار بود.
وی با بیان اینکه مردمی که حدود 40 سال آواره هستند و سختی‌ها زیادی را متحمل شده اند ، اکنون آماده بازسازی شهر خود می باشند، اضافه کرد که برای بازسازی کامل نفت شهر به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت لازم است.
وی ، پرداخت تسهیلات کم بهره ، ایجاد اشتغال ، احداث مسکن و توسعه زیرساخت‌های آب و برق را از مهمترین طرح هایی عنوان کرد که می تواند زمینه حضور این مرزداران را در نفت شهر فراهم کند.
فرماندار قصرشیرین نیز در ادامه در سخنانی گفت: مرزهای ایران اسلامی مایه آرامش برای مردم و ناامنی برای دشمنان است.
فرامرز اکبری افزود: آماده هرگونه خدمتگزاری برای مردم نفت شهر هستیم و بازسازی این سکونتگاه باید روال طبیعی داشته باشد تا به سرانجام برسد.
وی گفت: یکی از دلایل بازگشت مردم ، ایجاد شغل برای آنهاست و از استاندار درخواست می شود جوانان تحصیل کرده بومی در شرکت نفت منطقه استخدام شوند و از ظرفیت سامانه گرمسیری نیز برای توسعه نفت شهر به کارگیری شود.
وی ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای بازسازی نفت شهر ، کمبود جمعیتی این منطقه با حضور مردم برطرف شود که در صورت تحقق این مهم ، شاهد ایجاد امنیت مطلوبی در این منطقه مرزی خواهیم بود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت ، با 2 بخش مرکزی و نفت شهر - سومار در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.