به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک معیری روز دوشنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از کلینیک فوق تخصصی بیمای های کلیوی برای خانواده معظم شهدا و جامعه هدف بنیاد شهید استان رایگان و برای عموم مردم نیز با استفاده از دفترچه های بیمه امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: در حالی که هم اکنون تخت های بیماران کلیوی و دیالیزی در استان به 12 مورد می رسد، این کلینیک از 60 تخت برخوردار بوده که 30 تخت آن برای آقایان و 30 تخت هم برای بانوان تعبیه شده است.
معیری با بیان اینکه ساختمان این کلینیک در اختیار بنیاد شهید استان قرار دارد، گفت: 70 میلیارد ریال تجهیزات نیز قرار است از ابتدای تیر ماه خریداری و در کلینیک نصب شود.
مدیر موسسه ایثار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه ابراز امیدواری کرد در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره برداری از کلینیک فوق تخصصی بیماران کلیوی و دیالیزی کرمانشاه باشیم.
وی ادامه داد: در ساختمان این کلینیک 2 طبقه، آزمایشگاه نیز پیش بینی شده است تا کار بیماران با سهولت بیشتری انجام شود.
معیری همچنین با اشاره به اشتغالزایی 50 نفر در کلینیک فوق تخصصی بیمایهای کلیوی، اظهار داشت: در این مرکز بیماران استانهای غربی کشور نیز پذیرش می شوند.
وی در ادامه با اشاره به وجود یک مرکز فیزیوتراپی برای جامعه هدف بنیاد شهید در مرکز استان، از راه اندازی یک مرکز دیگر در دی ماه سال گذشته در اسلام آبادغرب نیز خبر داد و گفت: طی سه ماه پایانی سال بیش از یک هزار و 700 نفر که ساکنان مناطق زلزله زده نیز در آن ها حضور داشتند از خدمات آن بهره مند شدند.
وی تصریح کرد: راه اندازی مرکز فیزیوتراپی در یکی از شهرستان های کنگاور یا صحنه برای پوشش بیماران مناطق شرقی استان نیز یکی از برنامه هایی است که در سال جاری دنبال می کنیم.
معیری افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، برای راه اندازی این مرکز فیزیوتراپی سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی استانداری تخصیص داده شده است.
مدیر موسسه ایثار اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه همچنین با اشاره به تنوع خدمات این موسسه به عامه مردم، افزود: به طور میانگین روزانه 800 تا یک هزار و 200 نفر از امکانات موسسه شامل استخر، سالن های ورزشی و رفاهی، مراکز درمانی و فیزیوتراپی و کانون های فرهنگی و هنری استفاده می کنند.
وی در پایان به میزبانی از یک هزار و 500 خانواده شهید سراسر کشور که سال گذشته در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی استان و غرب کشور سفر کردند اشاره و اظهار کرد: سعی می شود امسال نیز این برنامه برگزار شود.
استان کرمانشاه حدود 10 هزار شهید و بیش از 21 هزار و 600 جانباز که 350 نفر آن ها بالای 70 درصد هستند، تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.