رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: عدم رشد و ارتقای ظرفیت معابر شهری همپا با حجم خودروهای موجود در شهر باعث شده که در حال حاضر هسته مرکزی شهر ظرفیت پذیرش بار ترافیک عمومی را نداشته باشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: بافت سنتی شهر کرمانشاه دارای خیابان‌های کم عرض و معماری ویژه‌ای بوده که از سال‌های گذشته همچنان در این وضعیت باقی مانده است. 

شیری افزود: در حال حاضر خیابان‌های شهر کرمانشاه و به ویژه در هسته مرکزی شهر که بافت سنتی دارد جوابگوی حجم بالای خودروها نیست که ترافیک ماحصل این وضعیت است.

وی با بیان اینکه در ساعاتی‌خاص ترافیک کرمانشاه در این مناطق روان نیست، عنوان کرد: نبود فرهنگ صحیح رانندگی توقف‌های دوبله و غیرمجاز برخی از رانندگان دیگر عوامل تشدید ترافیک شهر کرمانشاه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نبود پارکینگ با ظرفیت مناسب در کرمانشاه را از دیگر مشکلات ترافیکی این شهر دانست و گفت: ساخت پارکنیگ‌های طبقاتی در مسیرهای پرتردد به روانسازی و کم کردن بار ترافیک شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در میان مردم کرمانشاه نهادینه نشده است افزود: گسترش این فرهنگ مهمترین راهکار کاهش ترافیک در این شهر است. 

سرهنگ شیری بیان کرد: شهر کرمانشاه در امتداد طولی گسترش یافته و بر این اساس مردم برای حضور در محل کار خود ناچار به تردد از مرکز شهر هستند که این موضوع نیز بر ترافیک کرمانشاه می‌افزاید. 

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه رشد روزافزون خودروهای شخصی منجر به تشدید معضل ترافیک در کرمانشاه شده است، خاطرنشان کرد: معضل ترافیک شهر کرمانشاه با پژوهش و مطالعات و ارائه راهکار کارشناسی برطرف می‌شود که مدیران شهری لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.