رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از دستگیری متهمی که با پیدا کردن گوشی و دستیابی به تصاویر خانوادگی و شخصی آن قصد اخاذی را داشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی در این‌باره اظهار داشت: فردی با ارائه نامه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد گوشی هوشمند وی که حاوی تصاویر شخصی و خانوادگی بوده مفقود شده است.

وی ادامه داد: فرد شاکی عنوان کرد پس از گذشت چند روز از مفقودی گوشی فردی ناشناس از طریق پیجی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تعدادی از تصاویر شخصی وی را که در گوشی قرار داشته برای وی ارسال و تهدید کرد در صورت پرداخت 20 میلیون ریال به وی تمامی تصاویر خانوادگی‌‌اش را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس فتا پس از انجام بررسی‌های تخصصی و با شگردهای پلیسی موفق به شناسایی متهم شده و پس از هماهنگی با مقام‌های قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. 

رئیس پلیس فتای کرمانشاه ادامه داد: متهم در بازجویی‌های ابتدایی به ارتکاب جرم اعتراف و عنوان کرد که پس از پیدا کردن فرد شاکی و دستیابی به عکس‌های خانوادگی آنها را ذخیره و پس از ارسال پیام برای صاحب آن در نقطه‌ای مخفی کرده است. ماموران همراه متهم به محل اختفای گوشی موبایل رفته و موفق شدند آن را کشف کنند.

سرهنگ کریمی با دادن این هشدار به شهروندان مبنی بر اینکه هرگز عکس یا فیلم خانوادگی را در تلفن‌همراه خود ذخیره نکنند، گفت: ذخیره عکس و فیلم می‌تواند دستمایه‌ای برای اخاذی افراد شیاد قرار گیرد.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه همچنین درباره نیاز گوشی‌های همراه به رمزگذاری اشاره کرد: افراد بهتر است با نصب برنامه‌های مناسب و رمز اطلاعات موجود در گوشی خود را رمزگذاری کنند به صورتی که در صورت مفقودی کسی امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه را نداشته باشد. 

وی در پایان افزود: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکزی فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ماموران در میان بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.