به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در کارگروه بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آب مورد نیاز کارهای ساختمانی در مناطق زلزله زده باید تامین تا از ایجاد اخلال در آب شرب مردم این مناطق جلوگیری شود.
وی افزود: در صورت نیاز تانک های سیار به منظور اجرای ساخت و ساز در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از سیستم های آب رسانی شهری و روستایی در زلزله آسیب دیده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب باید شبکه های آسیب شده را تا پیش از فرا رسیدن فصل تابستان ترمیم کند.
بازوند تاکید کرد که سوخت حمام های عمومی مناطق زلزله زده تا پایان مهر ماه باید به صورت رایگان توزیع شود.
وی به بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری نیز اشاره کرد و گفت: از هفت هزار و 500 واحد تخریب شده شهری تاکنون کار ساخت سه هزار و 44 واحد آغاز شده که با توجه به گذشت 6 ماه از زلزله آمار ناچیزی محسوب می شود.
استاندار کرمانشاه خطاب به فرمانداران گفت: در صورتی که سقف واحدها زده شد، کل طلب پیمانکاران پرداخت شود تا بتوانند به ساخت بخش های داخلی ساختمان بپردازند.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه 235 مدرس و بیش از 200 خانه بهداشت توسط خیران‌ برای زلزله زدگان ساخته می شود، گفت: تا پایان شهریور ماه امسال 53 مدرسه روستایی ساخته و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.‌
وی افزود: با توجه به اینکه در مناطق شهری مدارس باید سه طبقه ساخته شوند، روند ساخت و ساز طولانی تر خواهد شد.
استاندار کرمانشاه به ساخت مساجد تخریب شده نیز اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف باید با استفاده از خیران ‌و منابع خود 230‌ مسجد تخریب شده را بازسازی کند و اگر نیاز به کمک بود، دولت نیز حمایت خواهد کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.