محمد خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کارشناسان شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث و باباجانی لازم است نسبت به پایش مناطقی که سابقه ظهور پوره ملخ بومی دارند مبادرت کرده و کشاورزان و باغداران را ترغیب به مبارزه با آفت مذکور کنند.
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه یادآور شد: مبارزه با سوسک های گرده خوار و شته ها در مزارع کلزا و باغات در صورت مشاهده مطابق نظر کارشناسان محل بویژه در خصوص سموم مناسب توصیه می شود.
خسروی ادامه داد: در آن دسته از مزارع نخودی که دچار ماندآبی شده اند ایجاد نوارهای زه کش در حاشیه و یا مرکز مزارع با در نظر گرفتن شیب زمین باید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه عملیات محلول پاشی در باغات با این شرط که 24 ساعات قبل و بعد از آن بارندگی نباشد، انجام شود، گفت: مزارع گندم و جو از نظر بیماری های برگی نظیر زنگ ها بخصوص زنگ قهوه ای مورد پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه علائم نظیرجوش های با آرایش غیرخطی روی برگ ها مراتب را برای اتخاذ تصمیم مناسب به مراکز خدمات گزارش دهند.
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه اظهار داشت: مزارع نخود اعم از پاییزه و بهاره بواسطه مساعد بودن شرایط بروز بیماری برق زدگی بازدید شده و در صورت مشاهده لکه و مواضع خاکستری رنگ به منظور مقابله با آن از نظر کارشناسان محل بهره گرفته شود.
خسروی گفت: مبارزه با پوره سن گندم در نقاط گرم و معتدل تداوم یافته و در نقاط سرد آمادگی های لازم در این زمینه کسب شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پیش بینی وضعیت هوا گفت: هوای استان امروز و فردا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، وزش باد و در برخی نقاط رگبار باران رعد و برق پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه افزود: شرایط ناپایدار امروز و در نواحی شمالی و شرقی استان نمود بیشتری دارد و بارش ممکن است در پاره ای نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.