مرزبان نظری روز چهارشنبه در حاشیه عملیات اجرایی ساخت یک باب واحد آموزشی در سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: عملیات ساخت و تعمیر واحدهای آموزشی روستایی تا پایان شهریور امسال پایان خواهد یافت و مدارس از اول مهر 97 آماده استقبال از دانش آموزان است.
وی گفت: اتمام عملیات احداث مدارس نیازمند همت خیران برای تامین اعتبار لازم است تا در کوتاهترین زمان این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسند.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه افزود: واحد آموزشی 'رحمان' سرپل ذهاب در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با یک هزار و 100 مترمربع زیربنا و با بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار توسط بانک سامان کشور ساخته می شود.
نظری ابراز امیدواری کرد با پیگیری ویژه مدیرعامل بانک سامان کشور و تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح آموزشی برابر زمان بندی تعیین شده تکمیل و به بهره برداری برسد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با عراق، در مقاطع مختلف تحصیلی 14 هزار دانش آموز دارد که در 193 واحد آموزشگاهی مشغول تحصیلند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.