به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانوان مناطقی همچون هرمزگان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی، مازندران، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران می توانند با لباس های محلی خود در مدارس، ادارات و دانشگاه ها حاضر شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ارتباطات فرهنگی کشورمان با عراق اشاره کرد و گفت: ارتباط فرهنگی ما با کردستان عراق بسیار جدی است و به منظور توسعه این روابط، استان های همجوار مرزی می توانند موثر باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه منطقه کردستان عراق مورد توجه ما قرار دارد، افزود: مناطق مرزی ما باید با استان های مرزی عراق ارتباط بیشتری برقرار کنند.
صالحی همچنین به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: برای عملکرد بهتر در این زمینه، بازنگری مجددی در حال انجام است و به نظر می رسد تا اواخر هفته آینده نتیجه آن مشخص شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: این وزارتخانه اعتباری برای احداث کتابخانه ها ندارد، اما از طریق استانداری پیگیر موضوع هستیم.
وی در ادامه گفت: به منظور مشخص کردن برنامه های بخش فرهنگ و هنر استان کرمانشاه در سه سال آینده، تفاهم نامه ای را به ارزش حدود 900 میلیارد ریال با استانداری کرمانشاه امضا کردیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از جمله طرح های مطرح شده در این تفاهم نامه ساخت تالار مرکزی شهر کرمانشاه است که پس از تامین زمین مورد نظر از سوی استانداری کار ساخت آن آغاز خواهد شد.
صالحی با بیان اینکه بخشی از این تفاهم نامه تکمیل و نوسازی تجهیزات فرهنگی و هنری استان است، گفت: تقویت انجمن های فرهنگی، هنری و رسانه ای از دیگر بخش های آن می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی 2 روز سفرش به کرمانشاه، ضمن امضا تفاهم نامه ای با استانداری، با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این استان دیدار و در نشست شورای فرهنگ عمومی نیز شرکت کرد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.