به گزارش ایرنا؛ محقق روز دوشنبه در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات این سازمان افزود: در حوزه امور اراضی اهدافی همچون حفظ کاربری اراضی، جلوگیری از خُرد شدن اراضی، تجمیع اراضی، ساماندهی اراضی و اجرای کاداستر اراضی در حال انجام است که برای انجام این طرح ها نیازمند همکاری مردم به خصوص کشاورزان هستیم.
وی تصریح کرد: به منظور همراهی کشاورزان در اجرای برنامه های امور اراضی نقش روابط عمومی و ترویج در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بسیار کمک کننده است.
وی اضافه کرد: آشنایی بهره‌برداران با اهداف امور اراضی با اقداماتی از جمله دوره های آموزشی، ترویجی، اطلاع رسانی کارهای انجام شده، چاپ بنر، بروشور، ساخت فیلم و انیمیشن و سایر راهکارها می تواند ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه برای تسهیل در اجرای برنامه های امور اراضی که نیاز به همکاری بهره‌برداران هست باید نگاه و نگرش به این حوزه تغییر یابد، گفت: راهکارها و تکنیک های زیادی هست که با آموزش بهره‌برداران می توان نگرش یه این حوزه را بهبود بخشد.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست به اهمیت فعالیت های ارتباطی اشاره کرد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی به دلیل تعدد وظایف سازمانی کار ارتباطات بسیار سنگین است اما با توجه به اینکه اطلاع رسانی جزء وظایف ذاتی روابط عمومی است هر زمان که نیاز بوده مجموعه روابط عمومی با تمام توان در کنار مدیریت امور اراضی بوده است.
کوروش مهرابی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت ها در حوزه امور اراضی هم تخصصی و هم حقوقی است، باید مطالب و عناوین فعالیت های این حوزه که دارای ارزش های خبری مناسب هستند توسط این مدیریت به روابط عمومی ارسال شود تا به نحو شایسته منتشر گردد.
در ادامه همچنین مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان نیز به اهمیت فعالیت های ترویجی پرداخت و گفت: برای تحقق اهداف سازمان امور اراضی همچون گذشته از تمام پتانسیل های ترویج از جمله برگزاری دوره های آموزشی، چاپ تراکت و بروشور، سی دی آموزشی، ضبط و پخش برنامه های آموزشی در صدا و سیما استفاده خواهد شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز از همکاری اداره روابط عمومی و مدیریت ترویج در حوزه امور اراضی، گفت: بدون انجام آموزش های لازم و اطلاع رسانی فعالیت های امور اراضی، اهداف مدیریت امور اراضی همچون یکپارچگی و تجمیع اراضی، حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی محقق نخواهد شد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96-95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین 261 هزار و 880 تن جو آبی و دیم در سال زراعی 96-95 در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.