به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های میراث فرهنگی شهر کرمانشاه، افزود: واحدهای بوم گردی استان کرمانشاه بی نظیر هستند و می توانند به خوبی میزبان گردشگران باشند.
وی افزود: امروز مردم و گردشگران به بحث بوم گردی و اقامت های بوم گردی علاقه دارند و این صنعت می تواند گامی برای پیشرفت استان باشد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از بازارچه سنتی کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: طرح اصلاح بخش هایی از بازار سنتی کرمانشاه طرح جامع و مطلوبی است که می تواند ارزش افزوده برای مغازه های این محدوده داشته باشد.
بازوند ادامه داد: به منظور اجرای کامل این پروژه باید مردم نیز دست به کار شوند و در اجرای آن مشارکت کنند.
در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از محدوده بازار آهنگران کرمانشاه جمعی از کسبه بازار نسبت به تاخیر بازسازی برخی از مغازه ها از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اعتراض کردند که استاندار کرمانشاه اعلام کرد رسیدگی به این موضوع را به ادارات مربوطه ابلاغ می کنم.
بازوند امروز علاوه بر بازدید از بازار سنتی شهر کرمانشاه، از حمام تاریخی حاج عباس خان و اقامتگاه بوم گردی 'کیکم' بازدید و نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان با عنوان 'شهدای مدافع حرم' را افتتاح کرد.
اکنون پنج اقامتگاه بوم گردی در استان کرمانشاه دایر است که براساس برنامه قرار است این تعداد در سال جاری به 15مورد افزایش یابد.
قامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که برخلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می شوند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
نوروز امسال بیش از یک میلیون و 500هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.