سید افشین صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: شهرستان های مناطق گرمسیری استان از چند روز گذشته کار برداشت کلزا را آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه در تمام شهرستان های استان به غیر از پاوه شاهد کشت کلزا هستیم، عنوان کرد: بیش از هشت هزار هکتار از زمین های استان امسال زیرکشت کلزار رفته است.
معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه، افزود: بیشترین سطح زیرکشت کلزای استان متعلق به شهرستان کنگاور است و بعد از آن شهرستانهای کرمانشاه، روانسر و صحنه به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت کلزا را دارند.
صفوی اضافه کرد: شرکت غله استان و تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله در 19 مرکز کار خرید کلزا از کشاورزان کرمانشاهی را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه خرید کلزا از کشاورزان کرمانشاهی تضمینی است، افزود: این محصول با قیمت هر کیلوگرم 2 هزار و 866 تومان از کشاورزان خریداری می شود.
معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 9 هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شد، گفت: پیش بینی ما این است که امسال بین 16 تا 20 هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شود.
به گفته صفوی، برداشت کلزا از مزارع استان کرمانشاه تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.
سال زراعی گذشته با برداشت 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور، توسط یک کشاورز استان کرمانشاه شکسته شد.
دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن ، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است که روغن آن به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول ارزش غذایی بالایی دارد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.