به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم الهی تبار پنجشنبه شب در کارگروه اجتماعی استان که در استانداری کرمانشاه با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و استاندار برگزار شد، اظهار داشت: آمار ورودی پرونده های قضایی در استان کرمانشاه از 90 هزار فقره در سال 95 به 74 هزار پرونده در سال گذشته رسیده است.
وی با بیان اینکه جرایم در کرمانشاه در سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: در سال 96 میزان خودکشی در کرمانشاه 16 درصد و میزان نزاع های دسته جمعی نیز 19 درصد نسبت به سال 95 کاهش پیدا کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به خدمات بهزیستی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به زودی طرح جامع قانون معلولان را در استان بومی خواهیم کرد.
الهی تبار، خطاب به مسئولان سازمان بهزیستی گفت: استان کرمانشاه با توجه به شرایط جنگ و زلزله نیاز به توجه ویزه سازمان بهزیستی دارد.
وی همچنین به طرح های جمع آوری معتادان در استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد ماده 16 را در کرمانشاه تا سه برابر افزایش خواهیم داد.

** چهره زیبای کرمانشاه را معرفی کنیم
در ادامه این جلسه، استاندار کرمانشاه این استان را ثروتمند توصیف کرد و گفت: باید چهره زیبای کرمانشاه را به خوبی معرفی کنیم و نگذاریم غبارها این چهره را بپوشاند.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های بسیار بزرگی دارد و استانی ثروتمند است، اظهار داشت: این استان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: اگر‌چه ممکن است غبارهای ناشی از آسیب های اجتماعی بر چهره کرمانشاه نشسته باشد اما ماهیت این استان بسیار دلچسب است.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به زلزله اخیر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پس از زلزله بهزیستی به بازسازی نرم افزاری و روانی در مناطق زلزله زده توجه ویژه ای دارد و آسیب دیدگان خاص را نیز تحت پوشش قرار داد.
وی افزود: انتظار داریم بازسازی روحی روانی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه داشته باشد زیرا این مناطق از نظر فرهنگی و روحی به کار بهزیستی نیاز دارند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ما معتقدیم از زلزله می توانیم فرصت بسیار خوبی برای توسعه ایجاد کنیم.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.