به گزارش ایرنا، ساخت این پایگاه اورژانس از مهر سال 96 در زمینی به مساحت 100 متر مربع با مشارکت خانواده شهید دکتر مسعود امیری و مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه با اعتباری بیش از یک میلیارد و 70 میلیون ریال احداث شده است.
شهید امیری در سال 1339 در کرمانشاه متولد شد و در آخرین روز از جنگ تحمیلی در منطقه مرصاد به عنوان آخرین شهید جنگ تحمیلی، جان خود را فدای دفاع از انقلاب اسلامی، کشور، دین، عزت و مردم ایران کرد.
وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این پروژه از پدر و مادر و خانواده شهید امیری به دلیل مشارکت در ساخت این پایگاه اورژانس تقدیر کرد.
یادمان شهدای مرصاد در حدود 30 کیلومتری کرمانشاه و در مسیر جاده اسلام آبادغرب واقع شده است.
عملیات مرصاد، پنجم مرداد 1367 با رمز «یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی» توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای سپاه پاسداران برای مقابله با منافقان اجرا شد.
رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.
در عملیات مرصاد نزدیک به چهار هزار منافق کشته شدند و بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاره انداز 60 و 80 میلیمتری دشمن منهدم و بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته ها و زخمی های دشمن از مرز چهار هزار و 800 نفر گذشت.

** افتتاح 40 طرح بهداشتی درمانی در استان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش در سفر 2 روزه خود به استان کرمانشاه 40 طرح بهداشتی و درمانی را با اعتباری بیش از 295 میلیارد ریال افتتاح کرد.
چهار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با 72 میلیارد ریال، 2 مرکز سی تی اسکن در شهرستان های جوانرود و کنگاور با 40 میلیارد ریال، هشت مرکز خدمات جامع سلامت و 14 پایگاه شهری و پنج پانسیون پزشکان با 141 میلیارد ریال از جمله طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
وزیر بهداشت در دومین روز از حضور خود در استان، به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب سفر کرد و در روستای قلعه بهادری دشت ذهاب این شهرستان علاوه بر معاینه چشم مردم روستاهای منطقه، 11عمل جراحی چشم نیز انجام داد.
مرکز جامع خدمات سلامت روستای جابری سرپل ذهاب نیز در زمینی با زیربنای 600 متر مربع و با اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
این مرکز که پنج خانه بهداشت، تحت پوشش آن است، 20 پرسنل در آن فعالیت دارند و خدمات پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، مامایی، مراقبت سلامت و بهداشت محیط را ارائه می دهند.
قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر به شهرستان سرپل ذهاب، از روند بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان شهدای سرپل ذهاب که در زلزله آسیب دیده بود، بازدید کرد.
وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از این بیمارستان گفت: روند بازسازی این بیمارستان بسیار خوب است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پیمانکار تلاش دارند تا مقاوم سازی و رفع نقص این بیمارستان به سرعت به پایان برسد.
او تصریح کرد: پس از وقوع زلزله و در مدت بسیار کوتاهی، بیمارستان قدیمی بانگر افتتاح شد و در خدمت مردم قرار گرفت اما فاصله آن با مرکز شهر، مقداری دور است و تلاش ما این است که با بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان شهدا، مردم به راحتی بتوانند خدمات مورد نیاز را در مرکز شهر دریافت کنند.
هاشمی تاکید کرد: براساس وعده های مدیر پروژه بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان شهدا سرپل ذهاب، این پروژه با سرعت و با رعایت استانداردهای لازم تکمیل می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.