به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی، گفت: در این دوره که در شهرستان قصرشیرین برگزار شد مربیانی از استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان و همچنین از کشور آلمان حضور داشتند.
وی اظهار کرد: این دوره آموزشی به مدت سه روز با حضور 10 تیم عملیات تجسس و توسط سگ های زنده یاب به منظور توان افزایی و همچنین آشنایی مربیان با آخرین دانش های مرتبط با امر تجسس و نجات برگزار شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه گفت: برگزاری این دوره آموزشی در قصرشیرین به دنبال عملکرد موفق تیم های سگ های جستجو و نجات هلال احمر در یافتن 6 فرد زنده در زیر آوار و کشف 15 جسد در زلزله 7،3ریشتری آبان پارسال غرب کرمانشاه است.
شفیعی گفت: کرمانشاه رئیس منطقه ای و مرکز آموزش سگ های تجسس غرب کشور است.
سگ های جستجوگر یا همان 'آنست' هلال احمر یکی از قسمت کل مجموعه عملیات امداد نجات را تشکیل می دهد و به واسطه اینکه هنگام وقوع زلزله و آواربرداری منازل و اینکه چه کسانی به کمک و امداد نیازدارند، حایز اهمیت است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.