علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی که تقریبا از صبح امروز در اکثر مناطق استان کم و بیش آغاز شده و تا اواسط روز پنجشنبه (20 اردیبهشت) ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر بارش باران، شاهد وزش باد، رعد و برق و رگبار تگرگ نیز خواهیم بود که این عوامل احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب های محلی را تقویت می کند.
زوراوند افزود: شدت بارش ها عمدتا برای بعدازظهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شهرهای شمالی مانند پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو و نیمه غربی مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب پیش بینی می شود.
معاون هواشناسی کرمانشاه اظهار داشت: پیش بینی می شود ورود این سامانه بارشی به جو استان بین 35 تا 50 میلیمتر بارندگی به همراه داشته باشد.
وی در ادامه وزش باد شدید را از دیگر پیامدهای این سامانه عنوان و اظهار کرد: برای فردا (سه شنبه) علاوه بر بارش باران، شاهد وزش نسبتا شدید باد نیز در نواحی شمالی و غربی استان خواهیم بود به گونه ای که سرعت وزش باد بین 65 تا 75 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
زوراوند گفت: به دنبال وزش شدید باد، شاهد نفوذ گرد و غبار به جو استان از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه (19 اردیبهشت) نیز خواهیم بود.
معاون هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: انتظار می رود دمای هوای روزانه نیز در این مدت بین 5 تا 7 درجه و دمای شبانه هم بین 4 تا 6 درجه کاهش یابد.
وی گفت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 20 و امشب در خنک ترین حالت به 12 درجه بالای صفر، برای فردا به ترتیب به 16 و 10 درجه بالای صفر و برای چهارشنبه به 18 و 6 درجه بالای صفر می رسد.
زوراوند همچنین میانگین بارش های امسال استان (اول مهر 96 تا 17 اردیبهشت 97) را 467 میلی متر عنوان و اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که 436 میلی متر بود، هفت درصد و نسبت به دوره بلند مدت چهار درصد رشد نشان می دهد.
وی میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز 350 میلی متر عنوان و با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل شاهد بارشی به مقدار 388 میلی متر بوده ایم، گفت: بارش امسال مرکز استان نسبت به سال قبل 10 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 16 درصد کاهش نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.