به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات فرمانداری کنگاور برگزار شد، افزود: گزارشی که اردیبهشت ماه امسال برای رییس جمهوری ارسال شد نشان می دهد؛ سال 95 نرخ مشارکت اقتصادی در کرمانشاه 38/9 درصد بوده که در سال 96 به 41/5 درصد رسیده و این رشد، نشان دهنده مشارکت مردمی در بخش اشتغال است.
استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری استان در میانگین چهار فصل سال 95 با 22 درصد بیشترین نرخ بیکاری کشور را داشت، که در سال 96 به رقم 21/6 رسیده که نشانگر توقف نرخ بیکاری است و کاهش بیشتر آن دور از ذهن نیست.
بازوند در ادامه با اشاره به اینکه مردم از ما توقع دارند به هر شکلی شده نرخ بیکاری را کاهش دهیم، افزود: این میزهایی که ما به عنوان مدیر پشت آن نشسته ایم، اگر منفعت آن به زندگی مردم نرسد هیچ ارزشی ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با معضل بیکاری در کرمانشاه نیازمند مدیران ریسک پذیر، خلاق و کارآمد هستیم، افزود: در خصوص بیکاری استان با کسی مماشات نمی کنیم و اگر مدیر بانک یا سازمانی در این زمینه کم کاری کند، به دنبال تغییر چنین مدیری خواهیم بود.
نماینده ارشد دولت دوازدهم در استان کرمانشاه، در ادامه بخش خصوصی را بازوان توانمند و قدرتمند دولت در جامعه برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده و در واقع معنای این نام گذاری حمایت از بخش خصوصی، کارگر، کارآفرین، تولید کننده، سرمایه گذار و تولید ثروت است.
استاندار کرمانشاه علت اصلی رشد بیکاری در این استان را موانع بر سر راه سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال زایی و تولید دانست و اظهار کرد: سرمایه جریان سیالی است و باید موانع برسر آن برداشته شود و امسال برای نخستین بار اعتبارات عمرانی استان بصورت صددرصد تخصیص یافته است.
بازوند در ادامه با بیان اینکه باید مدیران نقد منصفانه را بپذیرند؛ تصریح کرد: دولت از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کند و توقع دفاع واقع بینانه را دارد.
وی همچنین با تاکید مجدانه بر تزریق امید به جامعه، اظهار کرد: تمام مدیران را موظف کردیم از تجهیزات بومی داخل استان خرید کنند و همچنین ورود هر نوع سیمان به استان کرمانشاه که ظرفیت بالا در تولید آن را در کارخانه های بومی داریم، باید ممنوع شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.